ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

حرکت ارزشمند هواداران پرسپولیس

 

هواداران پرسپولیس در دیدار برابر لخویا پرچم‌هایی منقش به نام پیامبر اسلام (ص) را در ورزشگاه آزادی به اهتزاز درآوردند.
[ پنج شنبه 7 اسفند 1393برچسب: هواداران پرسپولیس ,لخویا, ] [ 1:34 ] [ علیرضا ]
[ ]

موافقت فیفا بابرگزاری جام‎جهانی در زمستان

 

کارگروه برگزاری بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال، از احتمال قوی برگزاری این رقابت‌ها در فصل زمستان خبر داد.
کارگروهی در فیفا که مسئول رسیدگی به موضوع زمان برگزاری رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر است، از آمادگی فیفا برای برگزاری این تورنمنت در فصل زمستان خبر داد.

موضوع برگزاری جام جهانی 2022 در قطر یکی از بزرگترین دغدغه‌های فیفا و اهالی دنیای فوتبال بوده چرا که برگزاری این رقابت‌ها در موعد همیشگی خود، یعنی در فصل تابستان با توجه به گرمای شدید هوا در قطر باعث ایجاد نگرانی‌هایی از بابت سلامت بازیکنان شده است. همین مسئله سبب شده از زمان ارائه امتیاز میزبانی این رقابت‌ها به قطر بحث برگزاری این تورنمنت در فصل زمستان شکل بگیرد، پیشنهادی که باشگاه‌های اروپایی به خاطر تداخل جام جهانی با برنامه‌ بازی‌هایشان با آن مخالفت کرده‌اند.

با این حال قرار است این طرح در اجلاس بعدی فیفا در ماه دسامبر مورد بررسی نهایی قرار بگیرد و با توجه به ابراز نگرانی فیفا در خصوص گرمای بیش از حد هوا در قطر در ماه‌های ژوئن و جولای، احتمال صدور حکم نهایی برای برگزاری جام جهانی 2022 در زمستان وجود دارد. فیفا اعلام کرده که همه کنفدراسیون‌های عضو این سازمان موافقت خود را با تغییر زمان برگزاری جام جهانی اعلام کرده‌اند.

در بیانیه فیفا در خصوص زمان برگزاری جام جهانی 2022 آمده است: در پی پروسه‌ای شش ماهه برای بررسی موضوع زمان برگزاری جام جهانی 2022 قطر، فیفا سومین و آخرین جلسه خود را امروز (سه‌شنبه) در قطر برگزار کرد و به این نتیجه رسید که انتهای ماه نوامبر تا انتهای ماه دسامبر بهترین زمان برای برگزاری این رقابت‌هاست. تاریخ پیشنهادی برگزاری رقابت‌ها از حمایت هر شش کنفدراسیون زیرمجموعه فیفا برخوردار است اما رای نهایی در خصوص این طرح در جلسه بعدی کمیته اجرایی فیفا که 19 مارس سال 2015 (28 اسفند) برگزار می‌شود مشخص می‌شود. تنها موضوع باقیمانده پنجره نقل و انتقالات سال 2022 است.

در همین حال شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در خصوص طرح تغییر زمان برگزاری جام جهانی 2022 گفت: ما بسیار خوشحالیم که پس از ملاحظه بسیاری از نظرات و بحث‌های موشکافانه با اعضا، طرحی را که باور داریم بهترین راه حل برای برگزاری رقابت‌ها بود مشخص شده است. انتخاب زمان مناسب یک اقدام چالش برانگیز بود و من بابت آن می‌خواهم از همه اعضای جامعه فوتبال تشکر کنم.
[ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب: جام‎جهانی در زمستان ,فیفا ,جام‎جهانی 2022قطر, ] [ 22:13 ] [ علیرضا ]
[ ]

پرسپوليس گام اول را محكم برداشت

بدرقه لادروپ و لخويا با 3 گل

 

پرسپوليس با برتري سه بر صفر مقابل لخويا رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا را با پيروزي آغاز كرد تا هم از بحران خارج شود و هم خط و نشاني براي حريفان آسيايي و داخلي خود كشيده باشد.



عصر امروز دو تيم در اولين بازي خود از مسابقات ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند كه شاگردان حميد درخشان در نمايشي كاملاً متفاوت با آنچه در ليگ‌برتر داشتند موفق شدند با گل‌هاي بنگر، نوروزي و نوري سه بر صفر حريف قطري را شكست دهند و لادروپ و شاگردانش را تا قطر بدرقه كنند.  نيمه اول پرسپوليس بسيار منظم و كم‌اشتباه ظاهر شد، شاگردان درخشان با دوندگي‌هاي گابريل و حفظ توپ‌هاي محمد نوري ميانه ميدان را در اختيار گرفته بودند.

نفوذهاي حاتمي و همكاري او با نوروزي هم مزيد بر علت شده بود كه پرسپوليس خطراتي را روي دروازه لخويا ايجاد كند، اما خطرناك‌ترين موقعيت پرسپوليس را گابريل از دست داد. يك و دوي زيباي او با محمد نوري، هافبك دونده برزيلي سرخ‌ها را در موقعيتي عالي قرار داد اما30 هزار هوادار حاضر در ورزشگاه كه براي گل نيم‌خيز شده بودند، شاهد ضربه او بودند كه  با اختلاف ناچيزي از كنار دروازه به بيرون رفت تا فرياد حسرت درخشان در كنار زمين به آسمان بلند شود. البته در اين بين لخويا نيز دست و پا بسته نبود و بارها با نفوذ‌هاي سباستين سوريا و ولاديمير ويس بارها توپ را روي دروازه پرسپوليس ارسال كرد، اما هوشياري مدافعان نماينده كشورمان هر بار قطري‌هاي چندمليتي را ناكام گذاشت تا دو تيم نيمه اول را با تساوي بدون گل به پايان برسانند.

با آغاز نيمه دوم پرسپوليس خطرناك‌تر از آنچه در نيمه اول بود ظاهر شد، 15 دقيقه از اين نيمه گذشته بود كه سانتر گابريل روي ضربه خطا با ضربه سر تماشايي بنگر به گل اول بازي تبديل شد اما اين پايان كار نبود. تيم حميد درخشان تيمي كاملاً هجومي و با برنامه نشان مي‌داد.  دقيقه 66 باز هم سانتر گابريل كه ديشب بي‌ترديد بهترين بازيكن پرسپوليس بود، با پاس منحصر به فرد و استثنايي طارمي همراه شد تا ضربه هادي نوروزي به گل دوم سرخ‌ها تبديل شود.

بازي خوب پرسپوليس ادامه داشت و لخويا فقط بي‌هدف به دنبال توپ مي‌دويد. دقيقه 82 حركت انفرادي محمد نوري با خطاي مدافع تيم قطري روبه‌رو شد تا داور نقطه پنالتي را نشان دهد و كاپيتان پرسپوليس آن را به گل سوم تيمش تبديل كند.  به اين ترتيب پرسپوليس گام اول را محكم برداشت تا به روزهاي پيش‌رو با اميد بيشتري نگاه كند، ضمن اينكه درخشان حالا با خيالي آسوده‌تر به مسائل فني تيمش فكر مي‌كند.

[ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:پرسپوليس ,لخویا,پرسپوليس 3-لخویا, ] [ 22:0 ] [ علیرضا ]
[ ]

عجب تعادلی

عجب تعادلی

[ دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:موتور سوار,عجب تعادلی, ] [ 22:59 ] [ علیرضا ]
[ ]

اولین بُرد نیم فصل پرسپولیس

نوار باخت‌های پرسپولیس در شهر رویایی پدیده قطع شد

 

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل پدیده نوار باخت‌های متوالی‌اش را قطع کرد و اولین امتیازهای نیم فصل دوم را کسب کرد.

در ادامه هفته بیستم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس از ساعت 15 در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد به مصاف تیم پدیده رفت که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید تا نوار باخت‌های متوالی سرخپوشان تهرانی در مشهد و مقابل تیم پدیده قطع شود.

پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد و حملات زیادی در 10 دقیقه اول مسابقه روی دروازه پدیده ترتیب داد.



گل: در دقیقه 75 ارسال هادی نوروزی درون محوطه جریمه روی سر امید عالیشاه فرود آمد و او هم با یک ضربه سر دقیق گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

بعد از گل پرسپولیس بازهم چند حمله انجام داد.

در دقیقه 88 ضربه سر بازیکن پدیده به تیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد و بهترین فرصت گلزنی پدیده از دست رفت.

بعد از گل

علیرضا فغانی داور مسابقه به محسن بنگر، سوشا مکانی و محمد نوری از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

پرسپولیس پیش از این مسابقه 4 شکست در لیگ برتر و یک باخت در جام حذفی داشت و این برد بعد از 5 باخت متوالی سرخپوشان بود و اولین 3 امتیاز این تیم در نیم فصل دوم مقابل پدیده( شهری رویایی) به دست آمد. پرسپولیس با این برد 25 امتیازی شد و با یک پله صعود به رده نهم رسید.

پدیده هم با 24 امتیاز به رده دهم سقوط کرد.

 


[ جمعه 24 بهمن 1393برچسب:پرسپولیس,اولین بُرد نیم فصل پرسپولیس, ] [ 20:56 ] [ علیرضا ]
[ ]

ایران قهرمان جام تختی شد

اعلام نفرات و تیم‌های برتر

 

رده‌بندی تیمی و انفرادی رقابت‌های سی و پنجمین دوره کشتی جام جهان پهلوان تختی و بخش پهلوانی مشخص و ایران قهرمان این مسابقات شد.


کشتی آزاد:

57 کیلوگرم: 1- یونس سرمستی (ایران) 2- مصطفی دامادی (ایران) 3- تومار ساندیپ (هند) و رضا اطری (ایران) 5- اوتاری گوگوا (گرجستان) و فرهاد جلائی (ایران)

61 کیلوگرم: 1- بهنام احسان‌پور (ایران) 2- آرش دنگسرکی (ایران) 3- بکا لومیتادزه (گرجستان) و ایمان صادقی (ایران) – هارپول (هند) و گالیب علی اف (آذربایجان)

65 کیلوگرم: 1- سید احمد محمدی (ایران) 2- علی‌اصغر جبلی (ایران) 3- محمد‌مهدی یگانه‌جعفری (ایران) و سعید صالحی (ایران) 5- جون کوم سو (کره شمالی) و ناریک سیرونیان (ارمنستان)

70 کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- ایمان رحمانی‌زاده (ایران) 3- عباس یزدانی (ایران) و مسعود کمروند (ایران) 5- اشکان پوقوسیان (ارمنستان) و سعید داداش‌پور (ایران) با توجه به اینکه حریف گرجستانی در دیدار مقابل یزدانی حاضر نشد.

74 کیلوگرم: 1- پیمان یاراحمدی (ایران) 2- جامبر کویلاشویلی (گرجستان) 3- بهمن تیموری (ایران) و محمد مکتب دار (ایران) 5- زوراب اربوتسوناشویلی (گرجستان) و مرتضی رضایی‌قلعه (ایران)

84 کیلوگرم: 1- میثم مصطفی جوکار (ایران) 2- علیرضا کریمی (ایران) 3- احسان امینی (ایران) و داویت مارساگیشویلی (گرجستان) 5- عزت اله اکبری و ابراهیم یوسف اف (آذربایجان)

97 کیلوگرم: 1- الیزبار اودیکادزه (گرجستان) 2- حسن رحیمی (ایران) 3- والری آندریتسف (اوکراین) و سید محسن ابراهیمی (ایران) 5- امین الحمید (مصر) و اباذر اسلامی (ایران)

125 کیلوگرم: 1- پرویز هادی (ایران) 2- جعفر شمس‌ناتری (ایران) 3- امین طاهری (ایران) و یداله محبی (ایران) 5- دیمیتار کومچف (بلغارستان) و هیتندر (هندوستان)

رده بندی تیمی: 1- ایران 79 امتیاز 2- گرجستان 47 امتیاز 3- هندوستان 21 امتیاز 4- اوکراین 17 امتیاز 5- آذربایجان 14 امتیاز 6- ارمنستان 13 امتیاز

کشتی فرنگی:

59 کیلوگرم: 1- طالح ممدوف (آذربایجان) 2- اورخان احمداف (آذربایجان) 3- محمد نوربخش و شیرزاد بهشتی‌طلا (ایران) 5- مراد بازاروف (آذربایجان) و وانگ لو مین (چین)

66 کیلوگرم: 1- دنیس دمیانکوف (اوکراین) 2- محمدعلی گرائی (ایران) 3- مراد ابولادزه (گرجستان) و مجید یعقوبی (ایران) 5- روسلان اسرافیلوف (اوکراین) و جین چول یانگ (کره شمالی)

71 کیلوگرم: رامین طاهری (ایران) 2- برومند اصلان (ایران) 3- عظیم گرمسیری (ایران) و جین چنگ ژانگ (چین) 5- کیم جونگ هیون (کره شمالی) و عباس محب تاش (ایران)

75 کیلوگرم: 1- دیمیتری پیشکو (اوکراین) 2- محمد عبدالسلام (مصر) 3- بهروز هدایت (ایران) و محمد کریمی (ایران) 5- وحید بابایی‌جعفری (ایران) و سعید غلامی (ایران)

80 کیلوگرم: 1- لاشا گوبادزه (گرجستان) 2- علی زینتی‌رفاه (ایران) 3- علی شریفی (ایران) و میلاد خسروی (ایران) 5- زورات تستسادزه (گرجستان) وی وی چن (چین)

85 کیلوگرم: 1- ژان بلنیوک (اوکراین) 2- داود عابدین‌زاده (ایران) 3- رابرت کوبیاشویلی (گرجستان) و علی قیطاسی (ایران) 5- احمد عثمان (مصر) و ابوالفضل فلاح‌دوست (ایران)

98 کیلوگرم: 1- سید مصطفی صالحی‌زاده (ایران) 2- دیمیتری تیموچنکو (اوکراین) 3- ژیائو دی (چین) و ایراکلی کاجایا (گرجستان) 5- محمد کاظمی (ایران) و مهدی کشاورز (ایران)

130 کیلوگرم: 1- بشیر باباجان‌زاده (ایران) 2- امیر قاسمی منجزی (ایران) 3- آرمان نظری (ایران) و کوانگ مینگ (چین) 5- میکولا کوچمی (اوکراین) و ساندرو دیکلامینجیا (گرجستان)

رده بندی تیمی: 1- ایران 73 امتیاز 2- اوکراین 50 امتیاز 3- چین 45 امتیاز 4- گرجستان 41 امتیاز 5- مصر 20 امتیاز 6- آذربایجان 14 امتیاز


کشتی پهلوانی:

1- جابر صادق‌زاده (ایران) 2- امیر محمدی (ایران) 3- احمد میرزاپور (ایران) 4- گئورگی مشویدیشویلی (گرجستان).

[ جمعه 24 بهمن 1393برچسب:ایران قهرمان جام تختی شد , ] [ 20:42 ] [ علیرضا ]
[ ]

افتخاری دیگر برای علی دایی

 

برترین گلزن تاریخ ملی فوتبال جهان برای حضور در جام اسطوره‌ها وارد مسکو شد.

علی دایی که به دعوت مسئولان برگزاری جام اسطوره‌ها روانه مسکو شده بود، صبح امروز با استقبال گرم میزبان به فرودگاه مسکو رسید و با تشریفات خاص و اسکورت ویژه به محل اقامت خود رفت.

میزبانان در حالی به استقبال دایی آمده بودند که تصاویری از او و لباس تیم ملی ایران و باشگاه بایرن‌مونیخ نیز در فرودگاه نصب شده بود.

بر روی عکس‌ها جملات زیبایی نوشته شده بود که از جمله می‌توان به یکی از نوشته‌ها به زبان فارسی اشاره کرد که بر روی آن نوشته شده بود «پرنده گل زن دنیا تمامی ندارد».

گفتنی است علی دایی برای شرکت در جام اسطوره‌ها راهی مسکوی روسیه شده است

[ جمعه 24 بهمن 1393برچسب:علی دایی, افتخاری دیگر برای علی دایی , ] [ 19:50 ] [ علیرضا ]
[ ]

نتایج قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸

 

قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه آسیا انجام شد و ۱۲ تیم حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند.
 قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه امروز (سه‌شنبه) در مراسمی در کوالالامپور مالزی، مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برگزار شد که بر این اساس 12 تیمی که در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) صاحب پایین‌ترین رتبه در بین 46 تیم آسیایی بودند رقبای خود را در این دور شناختند.
 
بر اساس قرعه‌کشی صورت‌گرفته 12 تیم مورد نظر در مرحله مقدماتی به شرح زیر به مصاف هم می‌روند:

هند- نپال
یمن- پاکستان
تیمور شرقی- مغولستان
کامبوج- ماکائو
چین تایپه- برونئی دارالسلام
سریلانکا- بوتان

دور مقدماتی در دو بازی رفت و برگشت و در تاریخ‌های 12 و 17 مارس 2015 (21 و 26 اسفند 93) برگزار می‌شود و 6 تیم صعود کننده از دور مقدماتی به جمع 34 تیم برتر دیگر ملحق خواهند شد.

این 40 تیم در دور اول از مرحله انتخابی در قالب هشت گروه پنج تیمی به مصاف هم خواهند رفت. مسابقات این مرحله هم بین تاریخ‌های 11 ژوئن 2015  تا 29 مارس 2016 برگزار خواهد شد.

تیم اول هر گروه و چهار تیم برتر دوم که در مجموع 12 تیم می‌شوند جواز حضور در مرحله پایانی دور انتخابی جام جهانی 2018 روسیه و البته مرحله پایانی جام ملت‌های 2015 آسیا را پیدا خواهند کرد.

24 تیم باقیمانده هم در رقابتی مجزا با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا تکلیف 12 تیم صعود کننده دیگر (12 تیم یا 11 تیم به علاوه تیم میزبان) به مرحله پایانی جام ملت‌های 2019 آسیا مشخص شود.

قرعه‌کشی مرحله اول انتخابی جام جهانی 2018 فردا (چهارشنبه) برگزار می‌شود و تیم ملی ایران رقبایش را خواهد شناخت.
[ سه شنبه 21 بهمن 1393برچسب: جام جهانی ۲۰۱۸ ,نتایج ,قرعه‌کشی مقدماتی, ] [ 16:49 ] [ علیرضا ]
[ ]

خلاصه بازی استرالیا ۲-۱ کره جنوبی

خلاصه بازی استرالیا ۲-۱ کره جنوبی

[ شنبه 11 بهمن 1393برچسب: بازی استرالیا ۲-۱ کره جنوبی, ] [ 19:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

نخستین قهرمانی کانگوروها در آسیا

 

تیم ملی فوتبال استرالیا با برتری 2 بر یک برابر کره‌جنوبی، برای نخستین بار، جام قهرمانی ملت‌های آسیا را از آن خود کرد.

پرونده شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا با قهرمانی استرالیا، میزبان این رقابت‌ها پایان یافت. طلایی‌پوشان در دیداری تماشایی و پربرخورد، با نتیجه 2 بر یک کره‌جنوبی را شکست دادند و با کسب نخستین قهرمانی‌شان در آسیا، جام قهرمانی را در خانه نگه‌داشتند.

لونگو (44) و ترویسی (115) برای استرالیا و هئونگ مینگ (91) برای کره‌جنوبی گل‌زنی کردند.

با قهرمانی استرالیا، پس از 23 سال بار دیگر میزبان جام ملت‌ها جام قهرمانی را کسب کرد. آخرین بار ژاپن در سال 1992 موفق به حفظ جام در خانه شده بود.

در 10 دقیقه ابتدایی بازی این کره‌ای‌ها بودند که کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتند اما در ادامه استرالیایی‌ها توانستند نبض بازی را در دست بگیرند و بالاخره در دقیقه 44، لونگو، میزبان را با یک گل پیش انداخت.

نیمه دوم را نیز باز هم کره‌جنوبی بهتر آغاز کرد اما در ادامه استرالیا با تکیه بر دفاع و ضدحمله چندین بار تا آستانه یه ثمر رساندن گل دوم پیش رفت. بازی در نیمه دوم پربرخوردتر شد به گونه‌ای که علی‌رضا فغانی، داور ایرانی دیدار ناچار شد بارها از کارت زرد خود استفاده کند.

سرمربی استرالیا در نیمه دوم بازی با چالش بدی روبرو شد. پوستج‌اوغلو مجبور شد تا قبل از دقیقه 70 هر سه تعویضش را انجام دهد. دو تعویض این تیم به دلیل مصدومیت بازیکنان اصلی، اجباری بود.

سرانجام در آخرین دقیقه بازی، این هئونگ مینگ بود که توانست دروازه میزبان را باز کند تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

نخستین وقت اضافه 15 دقیقه‌ای بازی با برتری استرالیا پایان یافت. ترویسی، بازیکنی که در نیمه دوم به بازی آمده بود، در دقیقه 115 گل دوم تیمش را زد تا فریاد شادی تماشاگران استرالیایی فضای ورزشگاه را پر کند.

به این ترتیب، استرالیا به نخستین قهرمانی‌اش در جام ملت‌های آسیا دست پیدا کرد و حسرت کره‌ای‌ها برای قهرمانی در آسیا 59 ساله شد.

[ شنبه 11 بهمن 1393برچسب: قهرمانی کانگوروها در آسیا ,استرالیا, ] [ 19:24 ] [ علیرضا ]
[ ]

کلیپ طرفداران تیم های جام ملت های آسیا

 

 

 

[ جمعه 3 بهمن 1393برچسب:کلیپ ,کلیپ طرفداران تیم های جام ملت های آسیا , ] [ 23:13 ] [ علیرضا ]
[ ]

واقعا چه دروازه بانی

واقعا چه دروازه بانی

[ جمعه 3 بهمن 1393برچسب: دروازه بان,حرکات دروازبان, ] [ 23:6 ] [ علیرضا ]
[ ]

ایران ٣(۶-۷)٣ عراق

ایران ٣(۶-۷)٣ عراق

[ جمعه 3 بهمن 1393برچسب:ایران ٣(۶-۷)٣ عراق ,بازی ایران و عراق, ] [ 22:59 ] [ علیرضا ]
[ ]

کی روش هدیه AFC را پس داد!

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هدیه ای که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به وی اهدا شده بود را به داور مسابقه تقدیم کرد.

مهر: در پایان دیدار تیم ملی فوتبال ایران و عراق از سوی مسئولان کنفدراسون فوتبال آسیا به خاطر 67 دقیقه در جریان بودن فعال بازی هدیه ای به کی روش اهدا شد که وی حاضر به پذیرش این هدیه نشد و گفت که این هدیه را به داور استرالیایی بدهند.

[ جمعه 3 بهمن 1393برچسب:کی روش ,هدیه AFC , هدیه کی روش , ] [ 22:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازی ایران ۱-۰ امارات

خلاصه بازی ایران ۱-۰ امارات

[ دو شنبه 29 دی 1393برچسب: بازی ایران ۱-۰ امارات ,استرالیا2015, ] [ 22:42 ] [ علیرضا ]
[ ]

قدرت بدنی بالای یک معلول

قدرت بدنی بالای یک معلول

[ جمعه 26 دی 1393برچسب:معلول ,قدرت بدنی معلول ,قدرت بدنی بالای یک معلول, ] [ 10:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

خلاصه بازی ایران ۱-۰ قطر

خلاصه بازی ایران ۱-۰ قطر

[ جمعه 26 دی 1393برچسب:ایران ۱-۰ قطر,خلاصه بازی ایران ۱-۰ قطر, ] [ 10:1 ] [ علیرضا ]
[ ]

ایران۲-۰بحرین

ایران۲-۰بحرین

[ یک شنبه 21 دی 1393برچسب: بازی ایران۲-۰بحرین , ] [ 22:8 ] [ علیرضا ]
[ ]

قطر ۴-۱ امارات

قطر ۴-۱ امارات

[ یک شنبه 21 دی 1393برچسب:قطر ۴-۱ امارات , ] [ 22:6 ] [ علیرضا ]
[ ]

حضور پرقدرت ایران در گام نخست جام ملت ها

ایران 2 - بحرین 0

 

شاگردان کی‌روش در این دیدار با ترکیب اولیه زیر به میدان رفتند: علیرضا حقیقی، احسان حاج‌صفی، مهرداد پولادی، مرتضی پورعلی گنجی، سیدجلال حسینی، جواد نکونام، مسعود شجاعی، آندرانیک تیموریان، وریا غفوری، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد.

 دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین امروز (یکشنبه) در شرایطی آغاز شد که هوای شهر ملبورن پس از دو روز سرما و بارندگی آفتابی شد. دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین ساعت 12:30 به وقت تهران در ورزشگاه امی پارک ملبورن با قضاوت بنجامین ویلیامز استرالیایی آغاز شد و در پایان با گلزنی احسان حاج صفی و مسعود شجاعی، تیم ملی کشورمان گام نخست جام ملت ها را پرقدرت برداشت.

 












[ یک شنبه 21 دی 1393برچسب:ایران- بحرین,نتیجه فوتبال ایران بحرین, ] [ 21:25 ] [ علیرضا ]
[ ]

کفاشیان به تهران بازمی‌گردد

 

رییس فدراسیون فوتبال به دلیل داشتن مشغله کاری در تهران به ایران بازمی‌گردد.
 علی کفاشیان پس از پیروزی 2 بر صفر تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در جمع خبرنگاران گفت: بازی خوبی بود و خوشحالم که جام را با پیروزی شروع کردیم. این برد برای ما خوب است اما در ادامه کار در جام ملت‌های آسیا شرایط سختی را داریم اما توانستیم با اختلاف دو گل بحرین را شکست دهیم.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کردم که این همه تماشاگر به ورزشگاه بیاید اما امیدوارم برای بازی‌های بعدی نیز از حضور آن‌ها بهره‌مند شویم و به این میزان تماشاگر در ورزشگاه حضور داشته باشند.
[ یک شنبه 21 دی 1393برچسب:کفاشیان,فدراسیون فوتبال, ] [ 20:55 ] [ علیرضا ]
[ ]

به جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ خوش آمدید

به جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ خوش آمدید

[ شنبه 19 دی 1393برچسب:جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ , ] [ 23:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

برنامه نود

 

برنامه نود

[ دو شنبه 15 دی 1393برچسب:برنامه نود, نودتایی ها, ] [ 1:21 ] [ علیرضا ]
[ ]

اتفاق جالب در والیبال زنان

اتفاق جالب در والیبال زنان

[ دو شنبه 15 دی 1393برچسب:اتفاق جالب در والیبال زنان ,والیبال زنان ,والیبال , ] [ 1:17 ] [ علیرضا ]
[ ]

دوچرخه سواری باورنکردنی در کوهستان

دوچرخه سواری باورنکردنی در کوهستان

[ ]

اسکیت سواری بین ۵۰۰۱ بادکنک

اسکیت سواری بین ۵۰۰۱ بادکنک

[ دو شنبه 15 دی 1393برچسب:اسکیت سواری بین ۵۰۰۱ بادکنک ,بادکنک, ] [ 1:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

امضای قرارداد پخش لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵

 

رئیس فدارسیون والیبال و رئیس شبکه سوم سیما در جلسه‌ای به دیدار و گفت‌وگو در خصوص موارد مربوط به پخش مستقیم تلویزیونی پرداختند.

به گزارش سایت فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی با حضور در ساختمان شبکه سوم سیما با غلامرضا میرحسینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس فدراسیون والیبال در این دیدار با قدردانی از زحمات مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به ویژه شبکه سوم سیما در انعکاس و پوشش مسابقات والیبال تیم ملی ایران در لیگ جهانی سال 2014، مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: صدا و سیما در این زمینه بسیار خوب عمل کرد که جای تقدیر و تشکر دارد. مدیریت و سازماندهی گروهی 200 نفره متشکل از افراد ایرانی و آلمانی واقعا کار سختی بود و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با وجود اینکه برای اولین بار این مدل پخش مستقیم را تجربه می‌کرد، ولی به خوبی و با سر افرازی از این امتحان مهم بیرون آمد.

میرحسینی، رئیس شبکه سوم سیما نیز با قدردانی از تلاش و افتخارآفرینی تیم های ملی والیبال ایران در سال‌های اخیر گفت: والیبال تنها ورزش تیمی ایران است که به این حد از موفقیت‌های جهانی دست یافته است و شبکه سوم هم در حد توان خود از این رشته ورزشی حمایت کرده و خواهد کرد. ما سعی می‌کنیم دیدارهای لیگ برتر را نیز به صورت مستقیم پوشش دهیم.

حسین آقا زمانی مدیرگروه ورزش شبکه سوم سیما نیز در این جلسه حضور داشت و گزارشی در خصوص کار های انجام شده در راستای پخش مستقیم تلویزیونی مسابقات 2014 به صورت HD و استفاده از کارشناسان خبره ایرانی و خارجی  ارائه کرد گفت: انجام هماهنگی های مربوط به لیگ جهانی 2015 را از چند روز پیش آغاز کردیم و قرارداد سال آینده هم اکنون امضا شده است.
[ ]

جمله زن ایرانی، یکی از ۱۰ جمله برتر جهان

 

آنچه بانوی طلایی پارالمپیک ایران در سازمان ملل گفت، به عنوان یکی از ۱۰ جمله برتر جهان انتخاب شد.

آنچه بانوی طلایی پارالمپیک ایران در سازمان ملل گفت، به عنوان یکی از ۱۰ جمله برتر جهان انتخاب شد.

جمله‌ زهرا نعمتی، بانوی کماندار معلول ایرانی، «هرگز تسلیم معلولیت خود نشوید» و «معتقدم در تمام دنیا ورزش یکی از بهترین روش‌های توانمندسازی معلولین است» به عنوان یکی از 10 جمله انگیزه‌دهنده برتر سال 2014 از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک انتخاب شد.

یکی از بزرگترین رویدادهای سال 2014، حضور زهرا نعمتی در سازمان ملل و مخاطب قرار دادن پنل این سازمان به عنوان یک زن کماندارمعلول ایرانی است، پنلی که به ورزش برای توسعه و توانمندسازی معلولین از طریق ورزش، مربوط است.

زهرا نعمتی که در بازی‌های پارالمپیک لندن به دلیل کسب اولین نشان طلای یک بانوی ایرانی از رقابت‌هایی در سطح المپیک و پارالمپیک، تاریخ‌ساز شد، در سازمان ملل از برداشتن موانعی سخن گفت که از طریق ورزش امکان‌پذیر است و از افراد دارای معلولیت خواست تا اهدافشان را در زندگی رها نکنند.

او در بخشی از صبحت‌هایش گفت که معتقد است ورزش از بهترین راه‌های توانمندسازی افراد دارای معلولیت در سطح جهان است و امید دارد تا سال 2030 همه معلولین دارای شغلی مناسب و امنیت باشند.

نعمتی آرزو کرده است که همه شهرهای جهان برای معلولین مناسب‌سازی شوند و از اینکه تعدادی از افراد دارای معلولیت خودشان را به خاطر معلولیت در خانه حبس کرده و منزوی شده‌اند، ابراز تأسف کرد و گفت که معتقد است در زندگی تنها یک شانس به ما داده شده و باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

او در پایان گفت: برای تمام افراد دارای معلولیت جهان یک پیام دارم: هرگز تسلیم معلولیت نشوید!

[ ]

پوشاندن چمن‎استادیوم با شلوارجین

 

یک تولید کننده شلوار جین با 18 هزار و 850 شلوار جین استفاده شده که طی دو هفته جمع‌آوری کرده بود به منظور استفاده مجدد، در یک استادیوم به نمایش گذاشت.
این تولید کننده با هدف دور نینداختن شلوارها برای استفاده مجدد و صرفه‌جویی در هزینه و کمک به افراد نیازمند، دست به این کار زده است.

18 هزار و 850 شلوار جین توسط مردم در استادیوم سانتا کلارا در کالیفرنیا، با آرم بازیافت بر روی چمن چیده شد و به مدت چند روز به نمایش گذاشته شد.







[ پنج شنبه 27 آذر 1393برچسب:پوشاندن چمن‎استادیوم با شلوارجین , ] [ 21:57 ] [ علیرضا ]
[ ]

پاداش 1.5 میلیاردی دولت به تیم‌ملی والیبال

شب گذشته در جلسه هیئت دولت به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی، مصوب شد که به پاس حمایت و تشویق اعضای تیم ملی والیبال کشورمان و سال سختی که برای والیبال ایران رقم خورد و با چهارمی لیگ جهانی از بین 28 تیم و ششمی قهرمانی جهان از بین 24 تیم که برای نخستین بار در تاریخ اتفاق افتاد، مبلغ 15 میلیارد ریال معادل یک و نیم میلیارد تومان جهت پاداش به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داده شود.

[ سه شنبه 25 آذر 1393برچسب:پاداش 1,5 میلیاردی دولت به ,تیم‌ملی والیبال , ] [ 1:21 ] [ علیرضا ]
[ ]

جدول رده‌بندی لیگ در پایان هفته هفدهم

 

تیم نفت تهران با تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان موفق شد با صدرنشینی راهی تعطیلات نیم‌فصل شود.
 لیگ برتر فوتبال پس از برگزاری دیدارهای هفته هفدهم به تعطیلاتی 51روزه رفت تا تیم ملی خود را برای جام ملت‌های آسیا آماده کند.

با وجود اینکه در هفته پانزدهم لیگ که پایان نیم‌فصل محسوب می‌شد، تراکتورسازی موفق شد به قهرمانی نیم‌فصل برسد، اما حالا که تعطیلات نیم‌فصل آغاز شده نفت تهران موفق شد صدر جدول را با اختلاف یک تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان در اختیار بگیرد.

جدول رده‌بندی لیگ را در زیر مشاهده می‌کنید:

ردیف تیم‌ها بازی برد مساوی باخت گل‌زده گل‌خورده تفاضل‌گل امتیاز
1 نفت تهران 17 9 6 2 24 13 11 33
2 سپاهان اصفهان 17 9 6 2 26 16 10 33
3 تراکتورسازی تبریز 17 9 4 4 32 20 12 31
4 فولاد خوزستان 17 9 4 4 18 12 6 31
5 استقلال تهران 17 8 4 5 29 22 7 28
6 سایپای البرز 17 6 6 5 17 13 4 24
7 صبای قم 17 6 6 5 19 20 1- 24
8 پرسپولیس 17 6 4 7 19 21 2- 22
9 ذوب‌آهن اصفهان 17 5 6 6 20 18 2 21
10 پدیده خراسان 17 4 8 5 16 17 1- 20
11 استقلال خوزستان 17 3 9 5 22 23 1- 18
12 پیکان تهران 17 4 6 7 9 15 6- 18
13 گسترش‌فولاد تبریز 17 3 7 7 16 25 9- 16
14 راه‌آهن تهران 17 4 4 9 15 25 10- 16
15 نفت مسجدسلیمان 17 2 8 7 11 23 12- 14
16 ملوان بندرانزلی 17 1 8 8 13 23 10- 11

 

[ ]

کروش جواب علی پروین را داد

 

کارلوس کروش در نشست مطبوعاتی خود، جواب علی پروین را هم داد.
روز گذشته علی پروین در مصاحبه ای گفته بود: «شرایط در فوتبال ما برعکس است و به جای اینکه فدراسیون فوتبال به کروش برنامه بدهد این کروش است که برای فدراسیون و حتی وزیر ورزش تصمیم می‌گیرد.» اما امروز کارلوس کروش جواب پروین را داد و گفت: «به علی پروین می گویم که هیچ وقت دوست ندارم خودم را درگیر سیاست و کارهای اداری کنم. وقتی صحبت از زمین های فوتبال و دوره های آموزشی برای مربیان باشد عاشق این هستم که فعالیت کنم ولی هرگز دوست ندارم در سیاست و کار وزیر ورزش دخالت کنم.»
[ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:کروش جواب علی پروین را داد , ] [ 20:51 ] [ علیرضا ]
[ ]

تغییر ساعت بازی های استقلال و پرسپولیس

 

کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران از تغییر ساعت دو دیدار لیگ برتر خبر داد.

به گزارش  روابط عمومی سازمان لیگ، پیرو درخواست باشگاه استقلال تهران به علت عدم امکان تغیر ساعت پرواز برگشت این تیم، و با توجه به پخش مستقیم مسابقات از شبکه سوم سیما، کمیته مسابقات با تغییر ساعت برگزاری مسابقه فوق الذکر موافقت کرد.
ساعت جدید برگزاری مسابقات به شرح زیر است:


پنجشنبه 20/9/93 ساعت 14:15 پیروزی - فولاد خوزستان - ورزشگاه آزادی تهران


پنجشنبه 20/9/93 ساعت 16:20 استقلال خوزستان - استقلال تهران - ورزشگاه غدیر اهواز

[ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:تغییر ساعت بازی های استقلال و پرسپولیس , ] [ 20:49 ] [ علیرضا ]
[ ]

آرای انضباطی دربی پر برخورد پایتخت

 

کمیته انضباطی رای خود را درباره تخلفات تماشاگران و بازیکنان دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران صادر کرد.

 

 دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران در هفته 15 لیگ برتر روز دوم آذرماه برگزار شد که از سوی تماشاگران تیم پرسپولیس تهران تخلفاتی مبنی بر فحاشی به مربی تیم مقابل و همچنین پرتاب مواد منفجره رخ داد. این باشگاه طبق مقررات 87 و 79 آیین نامه انضباطی و با توجه به تکرار تخلفات در هفته های یکم، دوم، چهارم، هفتم، سیزدهم و پانزدهم و همچنین به دلیل تکرار تخلفات تماشاگران منتسب به تیم پرسپولیس تهران، این تیم به پرداخت دویست میلیون ریال جریمه نقدی و برگزاری اولین دیدار خانگی بدون حضور تماشاگر محروم شد. این رای قابل تجدیدنظر خواهد بود.


حسین عبدی، مربی تیم پرسپولیس تهران به دلیل حضور بر روی نیمکت تیم به مدت دو دقیقه و علیرغم محرومیت و قرار گرفتن در محل غیر مجاز و عدم توجه به تذکرات مسئولین برگزاری مسابقه جهت ترک زمین و همچنین ورود غیر قانونی به زمین مسابقه به هنگام دریافت گل حریف، وی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود محکوم شد و باید 30 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

تیم استقلال تهران به دلیل فحاشی تماشاگرانش به داور بازی طبق مقررات مواد 78 و 79 آیین نامه انضباطی به تذکر کتبی و 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قطعی است.

امیر قلعه نویی، سرمربی تیم استقلال تهران به دلیل خروج مکرر از محوطه فنی و اعتراض مستمر به قضاوت داور که موجب تحریک تماشاگران تیمش شد به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم استقلال و پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قطعی است.

امید عالیشاه بازیکن تیم پرسپولیس تهران به دلیل شروع درگیری فیزیکی و حرکات غیر ورزشی، از سوی کمیته انضباطی به دو جلسه از همراهی تیم خود محکوم و باید 50 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

بر همین اساس میلاد فخرالدینی، بازیکن تیم استقلال تهران به دلیل درگیری فیزیکی با بازیکن تیم پرسپولیس، به یک جلسه از همراهی تیم خود محروم شد و باید مبلغ 50 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

محسن بنگر بازیکن تیم پرسپولیس نیز به دلیل انجام رفتار غیر ورزشی و برخورد توام با عصبانیت با بازیکنان حریف با هدف ایجاد درگیری و از جمله برخورد با آرش برهانی و تحریک تماشاگران، به تذکر کتبی و 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قطعی است.

حنیف عمران زاده، بازیکن تیم استقلال نیز به دلیل رفتار غیر ورزشی و اهانت به عوامل پزشکی تیم حریف به تذکر کتبی و پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قطعی است.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران به دلیل داشتن 6 بازیکن اخطاری و اخراجی به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قطعی است.

[ ]

شدت توهین‌ها اینستاگرام قلعه‌نویی را تعطیل کرد

 

صفحه منتسب به امیر قلعه نویی در اینستاگرام مورد هجوم مخالفان این مربی قرار گرفت.

پس از شکست استقلال مقابل ذوب آهن در جام حذفی، هواداران خشمگین به صفحه وی در اینستاگرام هجوم برده و مطالب توهین آمیزی منتشر کردند.
در پی این اتفاق، مدیریت این صفحه با انتشار مطلبی ضمن اعلام تعطیلی این صفحه از افراد توهین کننده انتقاد کرد و با کنایه نوشت: «بروید دنبال مربی ای که بتواند شما را سه بار قهرمان کند!»

شدت توهین‌ها اینستاگرام قلعه‌نویی را تعطیل کرد

پرسپولیس از سد گل گهر گذشت

 

تیم‌های گل گهر سیرجان و پرسپولیس تهران از ساعت 13:30 امروز دیدار خود را در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام حذفی باشگاه‌های کشور برگزار کردند که تیم پرسپولیس در ضربات پنالتی توانست از سد میزبان سختکوش خود گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. دیدار دو تیم در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود. گل گهر سیرجان در این بازی از دقیقه 35 با یک یار کمتر به کار خود ادامه داد.

پرسپولیس که نسبت به دربی تغییرات زیادی را در ترکیب خود داشت از سوشا مکانی،‌ محسن بنگر، مایکل اومانیا، میثم حسینی، مهدی جعفرپور، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، مهرداد کفشگری، هادی نوروزی، محمد نوری و مهدی طارمی در شروع بازی استفاده کرد که در جریان بازی نورمحمدی و دغاغله به ترکیب تیم اضافه شدند.

بازی دو تیم در زمین ناهموار ورزشگاه اختصاصی گل گهر برگزار شد که چمن آن از کیفیت پایینی برخوردار بوده و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان است. مهمترین اتفاق این نیمه در دقیقه 35 رخ داد که مهران گلزاری مانع از فرار طارمی شد و با دریافت کارت قرمز اخراج شد. ضربه کاشته این خطا را خود طارمی زد که دروازه بان حریف توپ را از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد.

در دقیقه 45 بازی هم طارمی ضربه محکمی را روانه دروازه حریف کرد که غلامی بار دیگر آن را دفع کرد. در آخرین ثانیه‌های این نیمه نیز نوروزی فرصت خوبی را از دست داد تا این بازی در نیمه نخست گلی به دنبال نداشته باشد.

با شروع نیمه دوم این تیم گل گهر بود که صاحب یک موقعیت خوب شد اما دروازه تیم پرسپولیس گشوده نشد. پس از آن تیم پرسپولیس توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشت و در تلاش بود که دروازه حریف را باز کند با این حال ناهمواری زمین و بی دقتی مهاجمان این تیم باعث شده بود تا موقعیت‌های این تیم یکی پس از دیگری از دست برود.

در دقایق پایانی نیمه دوم پرسپولیس فشار را بیشتر کرد. در اواخر این نیمه طارمی یک موقعیت خوب را از دست داد. در دقیقه 95 هم پرسپولیس صاحب یک ضربه کاشته شد که نوروزی آن را هدر داد تا کار دو تیم به وقت‌های اضافی کشیده شود.

با شروع وقت اضافی اول روند بازی تغییر نکرد اما در ضد حمله این تیم گل گهر بود که به گل رسید. در دقیقه 100 مسابقه مدافعان پرسپولیس روی جمعه‌زاده مرتکب خطای پنالتی شدند که خود جمعه‌زاده آن را در خلاف حرکت سوشا مکانی به گل تبدیل کرد. بعد از آن درخشان جابجایی‌هایی را در ترکیب تیمش انجام داد و بنگر را به خط حمله فرستاد که همین بازیکن در دقیقه 105 دروازه میزبان را گشود تا وقت اول اضافی با تساوی یک بر یک همراه شود.

وقت دوم اضافی این دیدار با ضربه سر خطرناک محمد نوری آغاز شد. پرسپولیس پس از آن فشار زیادی روی دروازه تیم دسته اولی گل گهر وارد کرد اما دفاع فشرده حریف اجازه گلزنی دوباره را به سرخپوشان پایتخت نداد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی سوشا مکانی سه ضربه پنالتی بازیکنان گل گهر را مهار کرد و ضربه دوم تیم پرسپولیس را هم خودش نواخت که دروازه بان حریف آن را مهار کرد تا نقش مهمی را در صعود پرسپولیس ایفا کند.

[ پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:پرسپولیس از سد گل گهر گذشت ، جام حذفی, ] [ 22:36 ] [ علیرضا ]
[ ]

مرده باشم که استقلال 6 گل به پرسپولیس بزند!

 

حمید درخشان می گوید 3 سال در پرسپولیس وقت می خواهد تا بتواند این تیم را جام‌ باران کند.
 

مجيد جلالي در موردش مي‌گويد: «يكي از بهترين مربيان ايران است. در كلاس‌هاي مربيگري هم از لحاظ فني يك سر و گردن بالاتر از بقيه بود و اگر تيم‌هاي بزرگتري به او اعتماد مي‌كردند، مثل دوران بازي نامي بلندآوازه‌تر در مربيگري هم پيدا مي‌كرد...»

زياد ذهن خودتان را خسته نكنيد! صحبت از حميد درخشان است كه در سخت‌ترين مقطع از دوران فعاليتش به سر مي‌بُرد اما بزرگ‌ترين چالش زندگي حرفه‌اي خود را با پيروزي پشت‌سر گذاشت.

استقلال يك - پرسپوليس 2

نه ما، نه شما و نه هيچ مربي و كارشناسي نمي‌توانست برد اين پرسپوليس را پيش‌بيني كند. قد و قواره اين پرسپوليس مشخص بود اما همين جمع بي‌ادعا با مربيگري حميد درخشان كاري كردند كارستان!البته درخشان به عنوان مربي همواره در تقابل با استقلال موفق بوده و با اين پيروزي حساس آمار فوق‌العاده‌اي برجاي گذاشت؛ 8 بازي، 4 برد و 4 مساوي!او امروز مرد تيترهاست. حسابي روي بورس است و ما هم 16 ساعت پس از سوت پايان دربي هفتاد و نهم، ميزبان او در تحريريه بوديم.

درخشان خوش‌قول و سر وقت رأس ساعت 12 ديروز (دوشنبه) به دفتر ما آمد و روبه‌روي ما نشست و يك دل سير حرف زد. آن هم در حالي كه تلفن همراهش آرام و قرار نداشت(!) و مرتب زنگ مي‌خورد.

* ( به شوخي) آقاي درخشان، وقتي تركيب استقلال را ديديم، با خودمان گفتيم شايد پرسپوليس 6تايي شود!

(به شوخي جواب مي‌دهد) مگر من مرده باشم كه استقلال به پرسپوليس 6 گل بزند!

* اما قبول كنيد كه با يكي از ضعيف‌ترين پرسپوليس‌هاي تاريخ به مصاف استقلال رفتيد.

لطفاً اين حرف را نزنيد. بچه‌هاي پرسپوليس ثابت كردند اسم، فوتبال بازي نمي‌كند. بازيكنان من سنگ تمام گذاشتند. همه خوب بودند و آنچه در تمرينات مرور كرده بوديم را در زمين به اجرا گذاشتند. اين پرسپوليس ضعيف‌ترين نبود بلكه بي‌ادعاترين پرسپوليس تاريخ بود!

* مي‌خواهيم به بعد از سوت پايان بازي برويم؛ تلفن همراه شما چند تا زنگ خورد؟

وحشتناك! اگر اغراق نباشد بالاي 2 هزار تماس داشتم و اگر اشتباه نكنم نزديك 600 يا 700 پيامك! از سرتاسر ايران به من و پرسپوليس لطف داشتند و شرمنده‌ام كه نتوانستم جواب همه را بدهم. همين جا از همه اين عزيزان و دوستان عذرخواهي و در عين حال تشكر مي‌كنم.

* خاطرتان هست چه كسي اولين تماس را با شما گرفت؟

راستش را بخواهيد اولين تماس را خودم با همسرم گرفتم كه تبريك گفت و باعث خوشحالي‌ام شد اما در جواب سؤال شما بايد بگويم اولين تماس را آقاي سياسي رئيس هيأت مديره پرسپوليس گرفت.

* ولي مي‌گويند سران باشگاه پرسپوليس در صورت شكست مقابل استقلال شما را بركنار مي‌كردند.

اين هم زاييده تخيل برخي‌هاست! آقاي سياسي كه همواره از من حمايت مي‌كرد و جناب منتقمي هم بارها اعلام كرد درخشان در صورت باخت هم در پرسپوليس مي‌ماند. اين شايعات را كسان ديگري به راه انداختند!

* چه كساني؟!

همان آقاياني كه پول خرج كردند،‌ آدم اجير كردند تا درخشان زمين بخورد در حالي كه غافل از اين بودند كه يكي آن بالا مرا دوست دارد. خداوند داشت به همه اين افراد مي‌خنديد.

* اسم نمي‌آوريد؟

نه، نيازي به اسم بردن نيست. خيلي‌ها اين آقايان را مي‌شناسند.

* بگذريم! آقاي درخشان، ‌به منزل كه برگشتيد، جشن هم گرفتيد؟

(با شور و شعف خاصي) آن هم چه جشني! پدر همسرم به اتفاق دو تا از دوستانم منزل ما مهمان بودند. اتفاقاً كيك هم خريده بودند و جاي همه‌تان خالي! تا ساعت 2 نصفه شب جشن گرفتيم و شادي كرديم. عجب شب به ياد ماندني‌اي بود.

* قبل از دربي توي دل شما را خالي نكردند؟

خيلي‌ها حرف از باخت و شكست زدند اما من به خودم و بازيكنانم ايمان داشتم. از سه هفته قبل گفته بودم دربي را مي‌بريم و شكي هم نداشتيم!

* ببخشيد يك مقدار سؤالات ما پراكنده است ولي مهدي طارمي مي‌گفت بين دو نيمه به بازيكنان خود گفته‌ايد كه بازي را 2 بر يك مي‌بريم! درست است؟

گفتم كه بچه‌ها را باور داشتم.

* (حرفش را قطع مي‌كنيم) اما برخي از بازيكنان فعلي پرسپوليس را حتي خبرنگاران به چهره نمي‌شناسند!‌آن وقت با اين پرسپوليس، بردن استقلال...

بازيكنان ما ثابت كردند خواستن، توانستن است و كاري كردند كارستان. تيم حريف 6 ملي‌پوش داشت اما همان‌طور كه گفتم بردن دربي به اسم و رسم نيست.

* استقلالي‌ها به شدت نسبت به نحوه قضاوت داور اعتراض داشتند و روي سايت باشگاه هم نوشتند پرسپوليس به كمك جهانبازي پيروز دربي شد!

(از جايش برمي‌خيزد و از ما مي‌خواهد در صورت امكان صحنه‌هاي مشكوك بازي استقلال و پرسپوليس را از طريق كامپيوتر برايش به نمايش بگذاريم و بعد از ديدن تصاوير مي‌گويد): بفرماييد اين سند و مدرك! گل صادقي كه آفسايد بود. يك پنالتي ما روي مهدي طارمي را نگرفتند و آن‌گاه چنين حرفي مي‌زنند؟!

* آنها اعتقاد دارند نامه‌نگاري پرسپوليس به فدراسيون و اعتراض به انتخاب جهانبازي در قضاوت بازي تأثيرگذار بود.

اين هم از آن حرف‌هاست! مگر با نامه ما جهانبازي را عوض كردند؟ مگر اين داور به نفع ما سوت زد؟ نيمه اول بايد تيموريان را اخراج مي‌كرد. من معمولاً درباره داوري اظهار نظر نمي‌كنم اما از دقيقه 70 به بعد كلاً جهانبازي به نفع استقلال سوت زد. حالا من نمي‌گويم عمدي بود بلكه سهوي اتفاق افتاده است اما ديگر اين فرافكني‌ها پذيرفتني نيست. بهتر است دوستان باخت را بپذيرند و دنبال بهانه نگردند.

* توقع داريد بعد از اين برد به شما لقب «متخصص دربي» بدهند؟

نه، به من نگوييد متخصص دربي! همه اركان پرسپوليس از آقايان سياسي و منتقمي گرفته تا حسين عبدي، امامي‌فر، باقري و ساير همكارانم و به ويژه بازيكنان زحمتكش ما در اين برد شيرين سهيم بودند.

* امروز كه در عرش سير مي‌كنيد، آن روزي را به ياد مي‌آوريد كه سر تمرين پرسپوليس رفتيد، هو شديد و از در پشتي درفشي‌فر از ورزشگاه خارج شديد؟

همان زمان هم مي‌دانستم آن عده طرفدار پرسپوليس نيستند. از آنها هم دلخوري ندارم چون اجير شده بودند تا به حميد درخشان اهانت كنند و اميدوارم پولي كه گرفته بودند، ‌حلال‌شان باشد!

* فضاي ورزشگاه آزادي پس از پايان دربي چطور بود؟

خجالت مي‌كشم وقتي به ياد آن لحظه‌ها مي‌افتم. معذرت مي‌خواهم اين حرف را مي‌زنم. يكي دست من را مي‌بوسيد، آن يكي به پايم افتاده بود و تشكر مي‌كرد و همه اينها باعث شد تا شرمنده محبت اين هواداران شوم. يك هواداري از سنندج آمده بود و مي‌گفت مي‌دانيد ما چقدر اين سال‌ها زجر كشيديم؟ آنجا فهميدم ما خيلي بدهكار اين طرفداران هستيم. اين قسط اول ما بود كه به طرفداران پرداخت كرديم و ان‌شاءا... در آينده بدهي خود با اين عزيزان را تسويه خواهيم كرد.

* حميد درخشان پس از اين پيروزي دلچسب چه انتظاري از مسئولان پرسپوليس دارد؟

(پس از مكثي طولاني) مسئولان كه مختارند هر تصميمي بگيرند اما درخواست من از آنها اين است كه به حميد درخشان هم 3 سال وقت بدهند تا تيم را آن‌طوري كه دوست دارم ببندم و فرصت كافي هم داشته باشم. آن‌گاه پرسپوليس را جام‌باران مي‌كنم!

* در نيم‌فصل مي‌توانيد چند بازيكن جذب كنيد؟

6 بازيكن كه احتمالاً 3 يا 4 بازيكن خارجي هم در ميان آنها خواهند بود البته فعلاً فقط توانستيم رضا خالقي‌فر را از راه‌آهن بگيريم كه بازيكن بسيار تكنيكي و قابلي است.

* ما كه بازي را ديديم، نمايش محسن بنگر را خيلي پسنديديم. او در دفاع بود، ‌در حملات مشاركت مي‌كرد و با استفاده از تجربه بالايش بازي خوبي ارائه داد. نظر شما چيست؟

محسن كه ماه بود! البته همه خوب بودند و همين جا خطاب به كروش اعلام مي‌كنم حق محسن بنگر پوشيدن پيراهن تيم ملي است.

* حتي با وجود سيدجلال حسيني و پژمان منتظري؟!

من احترام خاصي براي اين دو بازيكن قائلم اما اعتقاد دارم محسن بنگر مي‌تواند بازيكن فيكس تيم ملي باشد و اميدوارم كارلوس كروش كه نشان داده شناسنامه بازيكن برايش مهم نيست، محسن را هم ببيند.

* اسم اين دربي را مي‌توان معجزه گذاشت؟

(كمي به او برمي‌خورد) چه معجزه‌اي؟! ما زحمت كشيديم. در تمرينات عرق ريختيم و گل‌هايي زديم كه از قبل تمرين شده بود. ما مي‌دانستيم از دربي چه مي‌خواهيم و كاري به حريف هم نداشتيم كه از چه بازيكناني سود مي‌برد يا اينكه چقدر مهره اسمي دارد!

* ولي شنيديم تركيب پرسپوليس را با رسانه‌اي شدن بازيكنان اصلي استقلال تغيير داديد.

هرگز! از اول هم قرار بود با همين تركيب به ميدان برويم. باور كنيد!

* شنيديم در دقيقه 73 وقتي ضربه آكروباتيك مهدي طارمي به تير دروازه استقلال خورد، بر سر خود كوبيديد و صحنه بعدي كه منجر به گل محمد نوري شد را نديديد!

يك لحظه ناراحت شدم كه چرا آن ضربه زيبا گل نشد. شايد اگر ضربه مهدي گل مي‌شد، قشنگ‌ترين گل دربي رقم مي‌خورد و به همين خاطر توي سر خودم زدم اما گل محمد نوري را هم ديدم.

* شنيديم در حين بازي با رضا حقيقي هم جر و بحث كرديد؟

عجبا! شما به زور مي‌خواهيد بين ما دعوا بيندازيد!

* نه،‌آخر در طول بازي اخباري مبني بر درگيري لفظي شما با رضا حقيقي و محسن بنگر منتشر شد.

اولي را قبول ندارم اما بر سر محسن بنگر فرياد زدم كه چرا بايد حواس خط دفاعي به خروج رضا حقيقي از زمين باشد و غافلگير شويد؟ محسن به هر حال بازيكن باتجربه خط دفاعي است و اين صحبت‌ها در طول بازي طبيعي است.

* به اميد عاليشاه بعد از اخراج از زمين چه گفتيد؟

(با صداي بلند مي‌خندد) به اميد گفتم اگر ببازيم، پدرت را درمي‌آورم... در رختكن اميد به من گفت ببخشيد، معذرت مي‌خواهم!

* و شما چه گفتيد؟

هيچي! گفتم معذرت كه به درد ما نمي‌خورد. اگر گل مي‌خورديم و 10 نفره مي‌باختيم چي؟!

* به هر حال كاپيتان تيم هم بعد از گلزني چنين كاري كرد. از عاليشاه جوان كه انتظاري نمي‌رود.

حالا كه بازي تمام شده و رفته پي كارش! اما يك لحظه خودتان را جاي  محمد نوري و اميد عاليشاه بگذاريد. هركس در دربي گل بزند، ‌لذت خاصي دارد و مي‌خواهد به نوعي خودش را تخليه كند.

* يعني اعتراف مي‌كنيد كه محمد نوري و اميد عاليشاه حق داشتند پس از گلزني پيراهن خود را درآورده و كارت زرد بگيرند؟!

بله، ‌شما نمي‌دانيد چه فشاري را اين بچه‌ها متحمل شدند. خيلي دوران سختي را پشت سر گذاشتند و بايد تا حدود زيادي به آنها حق داد.

* علي پروين جمله جالبي دارد و مي‌گويد كه دربي را ببر و 6 ماه قدم بزن! آيا شما هم الان چنين حس و حالي داريد؟

من حميد درخشان از اين دربي‌ها در عمرم زياد ديدم. چه به عنوان بازيكن و چه به عنوان مربي... ولي قبول دارم كه اين دربي خيلي متفاوت بود.

* بين دو نيمه چه نكات فني و تاكتيكي را به بازيكنان خود گوشزد كرديد؟

عرض كنم خدمتتان كه گفتم توان شما از لحاظ بدني و حتي تاكتيكي بالاتر از حريف است. اگر خودتان باشيد و همان كارهايي كه در تمرينات مي‌كنيد را در نيمه دوم اجرا كنيد آن گاه مي‌توانيد 2 بر يك برنده باشيد. به اميد عاليشاه هم گفتم چرا آن لحظه كه محمدرضا خان‌زاده اورلب كرد توپ را به او ندادي؟ (مي‌خندد و ادامه مي‌دهد) حتي تهديد كردم كه اميد اگر يك بار ديگر تكروي و اشتباه كني تو را مي‌كشم بيرون!

* مثل اين كه طفلكي اميد عاليشاه هم مهرزاد معدنچي تيم درخشان است؟!

نه، نه! (دوباره تأكيد مي‌كند) چون مي‌دانم توانايي‌هاي اميد عاليشاه بالاست و از چه پتانسيلي برخوردار است و به همين خاطر مي‌خواستم به نوعي او را براي ارائه بازي بهتر تحريك كنم. اتفاقاً همين جا از قول من بنويسيد كه مي‌دانستم اميد يك كاري مي‌كند و بايد اين طوري به او انگيزه مي‌دادم.

* جالب است. نقطه قوت استقلالي‌ها ضربات ايستگاهي است اما پرسپوليس روي اين دو ارسال به گل رسيد!

براي چندمين بار مي‌گويم كه ما اين گل‌ها را تمرين كرده بوديم و مي‌دانستيم از كجا بايد به استقلال ضربه بزنيم!

* البته روي ارسال خسرو حيدري كه از قبل هم اسلحه برنده استقلال محسوب مي‌شد گل خورديد.

باور كنيد يك لحظه حواس بچه‌هاي ما به بيرون رفتن و مصدوميت رضا حقيقي پرت شد. روي يك ارسال ساده و در ميان آن همه مدافع، سجاد شهباززاده ضربه زد و توپ گل شد در حالي كه نبايد آن گل را مي‌خورديم. ما مي‌دانستيم خسرو حيدري نقطه قوت حريف است و براي مهار او هم برنامه داشتيم اما از جاي ديگري خورديم و غافلگير شديم.

* فكر مي‌كنيم عليرضا منصوريان هم خيلي از برد پرسپوليس ناراحت شده باشد چراكه شما عنوان بهترين مربي هفته را از سرمربي جوان و موفق نفت تهران گرفتيد!

(به شوخي) پرسپوليسی‌ها اين جوري هستند و غافلگير مي‌كنند! اما از شوخي گذشته منصوريان هم جزو مربيان جوان و خوب كشورمان است كه از اخلاق نيكويي بهره مي‌برد و هفته بعد هم با يك لشکر مصدوم و محروم بايد به مصاف تيم آنها برويم!

* آقاي درخشان، ‌شب قبل از بازي با استقلال بيشتر به صورت خصوصي با كدام بازيكن حرف زديد؟

با تك‌تك بچه‌ها به صورت خصوصي حرف زدم ولي از آنجايي كه محمد نوري كاپيتان پرسپوليس و بزرگتر بچه‌ها بود با او بيشتر صحبت كردم. ضمن آن كه همين جا بايد از دكتر خانباني هم تشكر كنم. او را به عنوان يك روانشناس خبره به هتل المپيك دعوت كردم كه با حرف‌هايش خيلي به ما كمك كرد و اعتماد به نفس بچه‌ها را بالا برد.

* زماني كه دانستيد مصدوميت پيام صادقيان جدي است و ديگر نمي‌توانيد در دربي از او استفاده كنيد چه حالي به شما دست داد؟

به هر حال طبيعي بود كه يك مقدار ناراحت شدم اما وقتي خوب فكر كردم ديدم ما مدت‌ها پيام را نداشتيم و بد هم بازي نكرديم. البته صادقيان مي‌تواند هميشه به تيم كمك كند و مهره مؤثري باشد به شرط آن كه از لحاظ بدني و فكري توأمان خودش را آماده كند.

* راستي علي پروين هم با شما تماس گرفت؟

بله علي‌آقا لطف كرد، با من تماس گرفت و تلفني تبريك گفت.

* دقيقاً مي‌توانيم بپرسيم علي‌آقا در اين گفت‌وگوي تلفني از چه عباراتي استفاده كرد؟

بارك‌ا...! حميد دمت گرم كه همه را شاد كرديد. جا دارد از علي‌آقا به عنوان بزرگتر پرسپوليس و همه ما تشكر كنم كه واقعاً يك پرسپوليسي واقعي است و اين موضوع را همواره ثابت كرده است.

* بي‌تعارف در نيمه دوم و لحظاتي كه از حريف عقب افتاديد و استقلال هم حمله مي‌كرد از شكست سنگين احتمالی نترسيديد؟

(بلادرنگ) نه! ترس در قاموس من و بازيكنانم جايي ندارد. ما در آن لحظات هم به برد فكر مي‌كرديم. حالا مي‌خواهيد باور كنيد يا نكنيد!

* سوشا مكاني در پرسپوليس مي‌ماند؟

صددرصد! ما در سه جام درگير هستيم و به عنوان نماينده فوتبال ايران به ليگ قهرمانان آسيا مي‌رويم و به هر دو دروازه‌بان خودمان احتياج داريم. اتفاقاً من چند جا خواندم كه به اشتباه نوشته بودند سوشا مكاني با تيم گرم نكرد يا از دستور مربيان تمرد كرد در حالي كه او هم گرم كرد. هم روي نيمكت نشست و هم بيشتر از همه بازيكنان پس از گلزني ما شادي كرد و نيمكت ما را به‌هم ريخت. من نمي‌دانم چرا دوستان علاقه دارند از اين طريق براي پرسپوليس حاشيه درست كنند!

* بي‌تعارف از اين به بعد رفتار حميد درخشان با بازيكنان خاطي و معترض متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود؟

(با قاطعيت) از اين به بعد هر كس جيك بزند نابود است. ديگر مي‌دانم چه برخوردي كنم! البته تأكيد هم مي‌كنم همه ما بايد تابع قوانين باشگاه بوده چون من مربي و بازيكنان پول حرفه‌اي مي‌گيريم و بايد رفتار حرفه‌اي داشته باشيم.

* آقاي درخشان احتمال دارد در مرحله نيمه‌نهايي جام حذفی باز هم به استقلال بخوريد. از اين تقابل واهمه نداريد؟!

اولاً كه معلوم نيست ما يا استقلال به نيمه نهايي برويم. ثانياً استقلال بايد به اصفهان برود و با يك پرسپوليسی ديگر به نام يحيي‌ گل‌محمدي طرف شود كه سابقه خوبي از اين تقابل دارد. ثالثاً فوتبال كه ترس ندارد!

* مي‌دانيم عجله داريد و مي‌خواهيد سر تمرين برويد. امروز هم كه بازار گل و شيريني و قرباني كردن گاو و گوسفند در درفشي‌فر داغ است... حرف ناگفته‌اي نداريد؟

اتفاقاً يكي از علاقه‌مندان پرسپوليس مي‌خواهد 10 گوسفند قرباني كند! از شما بابت دعوت و پذيرايي سپاسگزارم و در انتها مي‌خواهم از قول من خطاب به هواداران پرسپوليس بنويسيد كه حميد درخشان دست همه‌تان را مي‌بوسد و شرمنده محبت شماست.

منبع:جوان آنلاین

[ ]

شهرآورد 79 پایتخت

هفتاد و نهمین دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال با نتیجه 2 بر یک به نفع پرسپولیس انجام و ثبت شد.

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/9/3/109085_711.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/9/3/109080_761.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/9/3/109087_889.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/9/3/109081_101.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/9/3/109086_707.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/9/3/109095_883.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/9/3/109109_216.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/9/3/109133_267.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/9/3/109131_564.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/9/3/109141_992.jpg

منبع: جوان آنلاین

[ دو شنبه 3 آذر 1393برچسب:شهرآورد 79 پایتخت , پرسپولیس استقلال, ] [ 12:59 ] [ علیرضا ]
[ ]

تماشای دربی در حاشیه مذاکرات

 

دیروز در حالیکه ششمین روز مذاکرات هسته ای در وین جریان داشت خبرنگاران و عکاسان ایرانی در محل استقرار خود دربی 79 پایتخت را تماشا کردند.
 
 یک روز مانده به پایان ضرب الاجل چهار ماهه توافق ژنو و در ادامه رایزنی‌های شش روز گذشته مذاکرات فشرده‌ همچنان برای رسیدن به توافق جامع در جریان است.
 
در همین حال مذاکرات روز گذشته با بازی دربی 79 تهران همزمان شد و خبرنگاران و عکاسان ایرانی حاضر در محل مذاکرات در حالی که بازی را به صورت زنده تماشا می کردند مراقب اخبار و رفت و آمدهای دیپلماتیک در محل مذاکرات بودند. عکس های مصطفی حقگو عکاس باشگاه خبرنگاران از تماشای دربی در وین را در زیر می بینید.
 
(تصاویر) تماشای دربی در حاشیه مذاکرات
 
(تصاویر) تماشای دربی در حاشیه مذاکرات
 
(تصاویر) تماشای دربی در حاشیه مذاکرات
 
(تصاویر) تماشای دربی در حاشیه مذاکرات
 
(تصاویر) تماشای دربی در حاشیه مذاکرات
 
(تصاویر) تماشای دربی در حاشیه مذاکرات
 
(تصاویر) تماشای دربی در حاشیه مذاکرات
 
(تصاویر) تماشای دربی در حاشیه مذاکرات
 
(تصاویر) تماشای دربی در حاشیه مذاکرات
 
(تصاویر) تماشای دربی در حاشیه مذاکرات
 
(تصاویر) تماشای دربی در حاشیه مذاکرات
 
(تصاویر) تماشای دربی در حاشیه مذاکرات
 
(تصاویر) تماشای دربی در حاشیه مذاکرات
 
(تصاویر) تماشای دربی در حاشیه مذاکرات
 
(تصاویر) تماشای دربی در حاشیه مذاکرات
[ دو شنبه 3 آذر 1393برچسب:تماشای دربی در حاشیه مذاکرات ، تماشای دربی, ] [ 12:55 ] [ علیرضا ]
[ ]

ساعت ورود تماشاگران دربی به ورزشگاه

 

ساعت ورود تماشاگرانی که قصد دارند دربی پایتخت را در ورزشگاه آزادی ببینند، مشخص شد.
در جلسه هماهنگی دیدار استقلال و پرسپولیس که فردا (یک‌شنبه) از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود، در خصوص ورود تماشاگران به ورزشگاه آزادی تصمیم‌گیری شد که بر اساس آن تماشاگران می‌توانند از ساعت 11:50 وارد ورزشگاه شده و در صندلی‌های خود مستقر شوند.

قرار است 10 دقیقه پیش از ورود بازیکنان به زمین برای گرم کردن نیز مراسمی به مناسبت درگذشت زنده‌یاد غلامحسین مظلومی برگزار شود.
[ شنبه 1 آذر 1393برچسب:ساعت ورود تماشاگران دربی به ورزشگاه , ] [ 22:43 ] [ علیرضا ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 17 صفحه بعد