ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

ابطال کارت معافیت و پایان خدمت ۶۲ فوتبالیست

 

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از ابطال کارت معافیت و پایان خدمت ۶۲ فوتبالیست خبر داد.



حجت الاسلام حمید رسایی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، از بررسی پرونده کارت‌های  پایان خدمت و معافیت ابطال شده بازیکنان فوتبال در این کمیسیون خبر داد.

رسایی با اشاره به جلسه‌ای که امروز با حضور مسئولان نیروهای مسلح، نظام وظیفه و فدارسیون فوتبال در کمیسیون اصل 90 برگزار شد، گفت: تاکنون جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده که بر اساس اقدامات صورت گرفته سازمان نظام وظیفه، از 118 بازیکنی که مدارک و مستندات آنها مورد بررسی قرار گرفته، کارت پایان خدمت و معافیت 52 بازیکن فوتبال باطل شده و 10 تن از آنها هم تاکنون مراجعه نکرده اند که نهایتا پایان خدمت یا معافیت این 62 بازیکن باطل شده و هفته آینده اسامی این افراد از سوی سازمان نظام وظیفه به طور رسمی به فدراسیون فوتبال اعلام می شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: پیش از این اسامی 18 بازیکن که کارت‌های معافیت آنان ابطال شده به فدراسیون فوتبال اعلام شد و سازمان لیگ اعلام کرد از ادامه حضور آنان در مسابقات جلوگیری کرده است و بعد از اعلام رسمی بقیه افراد، از آنجا که این بازیکنان سرباز محسوب می‌شوند حق حضور در تیم های فوتبال را ندارند و باید خود را جهت اعزام به سربازی به نظام وظیفه معرفی کنند.

رسایی همچنین گفت: قطعا تمامی این افراد شخصا علم و اطلاع داشته‌اند که شرایط معافیت یا پایان خدمت را ندارند بنابراین پذیرش این وضعیت از سوی آنها رفتار مجرمانه بوده که تعیین تکلیف نحوه برخورد با این جرم در حیطه اختیارات دستگاه قضایی است.

مسئول پرونده فساد در فوتبال گفت: از نظر کمیسیون این افراد بعد از اعزام به سربازی، نمی‌توانند در تیم‌های نظامی هم بازی کنند چون با این کار در واقع فرد متخلف یا مجرم به جای جریمه، تشویق می‌شود و این بر خلاف اصل عدالت است که صدها هزار جوان کشور زیر پرچم جمهوری اسلامی در شرایط متفاوت و بعضا در شرایط سخت به خدمت سربازی بپردازند ولی چند فوتبالیست علیرغم اینکه مسجل شده با استفاده از مدارک غیرواقعی موفق به اخذ کارت پایان خدمت یا معافی شده‌اند و در حقیقت از سربازی فرار کرده اند، دوره سربازی خود را در بهترین شرایط و با استفاده از منافع مادی و معنوی، به پایان برسانند.

«اگر چنین اجازه ای به افراد متخلف داده شود، افکار عمومی آن را نمی‌پذیرد و طبیعی است که از این پس هم عده‌ای بگویند اول از راه غیرقانونی عمل می‌کنیم اگر هم لو رفتیم تازه وارد تیم‌های نظامی می‌شویم و آنجا خدمت سربازی را می‌گذرانیم. وظیفه نیروهای مسلح است که برای افزایش اعتماد عمومی بویژه اعتماد جوانانی که به سربازی رفته‌اند یا اکنون سربازند یا در آینده در این وضعیت قرار خواهند گرفت، تصمیم عادلانه‌ای بگیرد و با اعزام بازیکنانی که کارت‌های خدمت یا معافیت شان باطل شده به تیم های نظامی مخالفت کند و حتی به عنوان تنبیه با استفاده از اختیارات قانونی این افراد را به نقاط دور افتاده اعزام کنند.»

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وظیفه نیروهای مسلح در درجه اول تیم داری نیست که اکنون در این خصوص در قالب اجازه بازی به این متخلفین در تیم‌های نظامی، به فکر تقویت تیم‌های خودشان باشد بلکه وظیفه این نهادها این است که احساس رفتار عدالت طلبانه را در جوانان کشور بویژه آنها که در خدمت سربازی هستند، زنده کند و عدالت را قربانی مصلحت غلط نکند.

رسایی تاکید کرد: فدارسیون فوتبال هم وظیفه دارد با توجه به ثبوت تخلف و ابطال کارت پایان خدمت و معافیت این 62 بازیکن، بدون فوت وقت به تخلفات عوامل اعم از بازیکنان، مربیان و مدیران عاملی که نقش داشته اند، رسیدگی کند و حکم انضباطی را در خصوص آنها صادر نماید.

مسئول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال گفت: محرومیت این 62 نفر از بازی فوتبال هرچند در ظاهر لطمه ای به فوتبال است ولی در حقیقت باعث اعتماد افکار عمومی به نیروهای مسلح، ارزش ماندن خدمت سربازی و مبارزه با فساد در فدراسیون فوتبال است بنابراین نه تنها ضربه به فوتبال نیست بلکه ضامن سلامت در این ورزش خواهد بود. افکار عمومی سئوال می کند چطور بازیکنی که دوپینگ می کند، دو سال از بازی فوتبال محروم می شود، ولی فردی که با جعل مدارک یا تصدیق نامه های غیر واقعی توانسته به موقعیت های مالی و اجتماعی رسیده، کمترین برخورد با وی شود. قاعدتا این افراد  اگر جریمه‌ای بیشتر از این نداشته باشند، مستحق کمتر از آن هم نیستند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: دستگاه‌های ذیربط در خصوص برخوردهای قانونی با کسانی که در صدور تصدیق نامه‌های غیرواقعی نقش داشته‌اند نیز گزارشی داده شد که حکایت از عزم نیروهای مسلح در برخورد با عوامل سازمانی این جرم داشت. وی تأکید کرد که رسیدگی به این بخش از پرونده فساد در فوتبال تا حصول نتیجه و بررسی موارد احتمالی دیگر در کمیسیون ادامه دارد.

حکم بازداشت مهرداد پولادی صادر شد

 
مهدی تاج از صدور حکم بازداشت مهرداد پولادی از سوی مراجع قضایی خبر داد.

تاج در این رابطه گفت: «ما به دنبال حل و فصل بی سر و صدای ماجرای این بازیکن بودیم اما رفتار وی موجب شد مراجع قضایی وارد عمل شوند و حالا باید این بازیکن در مراجع قضایی حاضر شود و به سوالات مرتبط با ماجرای خدمتش پاسخ دهد.»

وی افزود: «ما قصد نداشتیم این مسأله رسانه‌ای شود اما رفتار مهرداد پولادی و اظهارات غیرمسئولانه این بازیکن کار را به جایی رساند که مراجع قضایی وی را با صدور احضاریه به دادسرا فرا خواندند تا به پرونده خدمت سربازی این بازیکن رسیدگی کنند.»

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به تخلف فاحش این بازیکن گفت: «همانگونه که پیش از این نیز مطرح کردم، تا مادامی که مشکل خدمت و وضعیت سربازی این بازیکن روشن نشود، این بازیکن اجازه حضور در تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی را ندارد.»

تاج افزود: «تنها راه حل این است که وی به ایران بازگردد و پس از حضور در مراجع قضایی ابتدا درباره تخلف خود صحبت کند سپس از سوی نظام وظیفه مشکل خدمتی خود را حل کند و در یک تیم نظامی مشغول به فعالیت شود، آنگاه می‌تواند به تیم ملی برگردد.»
[ ]

تمرين تيم ملي فوتبال ايران

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106617_765.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106604_119.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106596_963.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106600_565.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106613_378.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106595_274.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106614_491.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/8/21/106619_171.jpg

منبع:جوان آنلاین

[ جمعه 23 آبان 1393برچسب:تمرين تيم ملي فوتبال ايران , ملی پوشان فوتبال, ] [ 1:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

احتمال منتفی شدن شکایت وزیر از دایی

 

سخنگوی وزارت ورزش از احتمال منتفی شدن شکایت وزارت ورزش و شخص وزیر از علی دایی خبر داد.
 مازیار ناظمی سخنگو و معاون روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با حضور در غرفه خبرگزاری فارس از احتمال منتفی شدن شکایت محمود گودرزی وزیر ورزش از علی دایی سرمربی سابق پرسپولیس خبر داد.

وی در رابطه با این بحث و اتفاقات رخ داده در برنامه شب گذشته 90 اظهار داشت: متاسفانه این صحبت‌ها و رفتارهای نامناسب باعث بدبینی مردم می‌شود و در نهایت منجر به آن می‌شود که یک بازیکن در هنگام خروج از زمین فوتبال به دست مربی خود بزند.

وی افزود: وزارت ورزش واقعاً می‌خواهد که این شکایت پایان یافته باشد و شکایت و شکایت کشی چهره ورزش را زشت کرده است

ناظمی افزود: وزیر یک معلم است و به هیچ عنوان علاقه‌ای ندارد که به شخصیت حقوقی وی اهانت و بی‌احترامی شود. دایی هم سرمایه ورزش کشور است و امیدواریم که این مسائل به وجود آمده هر چه زودتر برطرف شود.

ناظمی درباره شکایت دایی از مایلی کهن هم گفت: امیدواریم دایی از شکایتش نسبت به مایلی کهن هم بگذرد. مایلی کهن یک معلم است و رفتن وی به زندان نامناسب خواهد بود.
[ ]

انتقال مایلی کهن به زندان اوین

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال برای گذران دوران حبس خود به زندان اوین منتقل شد.

محمد مایلی کهن که به دلیل مصاحبه‌هایی علیه علی دایی به چهار ماه حبس محکوم شده بود، ظهر امروز خود را به اجرای احکام قوه قضاییه معرفی کرد و پس از حضور در کلانتری ارگ برای گذراندن دوران حبس به زندان اوین منتقل شد.

[ چهار شنبه 21 آبان 1393برچسب:انتقال مایلی کهن به زندان اوین ، مایلی کهن به زندان رفت, ] [ 1:5 ] [ علیرضا ]
[ ]

تاریخ قطعی دربی پایتخت مشخص شد

 

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد: مقرر شد دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس از هفته پانزدهم لیگ برتر، یکشنبه 2 آذر برگزار شود.

به گزارش سایت سازمان لیگ، مهدی تاج افزود: در این زمینه جلسات هماهنگی  باحضور شورای تامین ،یگان ویژه نیروی انتظامی ، حراست وزارت ورزش و جوانان ،مسئولین ورزشگاه آزادی و مدیران 2 باشگاه و مسئولان ذیربط در این هفته برگزار خواهیم کرد.

وی گفت :همچنین تمهیداتی برای حضور خبرنگاران برای این بازی در نظر گرفته خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال افزود:سعی خواهیم کرد تسهیلات لازم برای بلیت فروشی در نظر گرفته شود که در این خصوص مشکلی پیش نیاید.

این مقام مسئول در خصوص پرداخت حقوق داوران نیز گفت:به زودی حقوق داوران لیگ برتر پرداخت خواهد شد و با آنها تسویه حساب می شود.

رئیس سازمان لیگ در خصوص اینکه چرا تاریخ دربی از 30 آبان به دوم آذر تغییر پیدا کرد، گفت:ما برنامه یک ساله داده بودیم و اگر تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ 25 آبان بازی می کرد ،تاریخ دربی همان 30 آبان بود  وبه همین دلیل مجال دیدار استقلال و پرسپولیس در 30 آبان از ما گرفته شد.چون 10 روز فیفا دی داشتیم و اگر دیدار تیم ملی2 روز زودتر برگزار می شود امکان برگزاری بازی در 30 آبان وجود داشت.

تاج در خصوص حق پخش تلویزیونی گفت: توضیحات  زیادی  در خصوص حق پخش وجود دارد که در مورد آن در آینده  صحبت خواهیم کرد.

وی بیان کرد:باز هم فکر می کنم بهترین تصمیم این بود که ما بحث قانونی بودن حق پخش را تثبیت کنیم و از این رهگذر فوتبال می تواند سال ها بهره مند شود.

رئیس سازمان لیگ در خصوص سفرش به مالزی و کمیته صدور مجوز حرفه ای گفت:صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه های حاضر در لیگ دسته اول قطعی شده و  این باشگاه ها باید قوانین مجوز حرفه ای را طی کنند همچنین سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای ایران همان 4 تیم است و بسیاری از سهیمه های سال آینده به نتیجه نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا بستگی دارد که باید همه در این زمینه کمک کنند، خصوصا استانداری تبریز،تهران و خوزستان به 4 تیم ما از نظر پشتیبانی و مسائل جانبی در لیگ قهرمانان آسیا کمک کنند تا حضور قدرتمندی در این رقابت ها داشته باشیم.

وی افزود:سازمان لیگ فوتبال ایران همکاری لازم را با باشگاه ها انجام می دهد که از 4 سهمیه خود در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کنیم زیرا ما ممکن است سالها نتوانیم 4 سهمیه را بدست آوریم.

تاج در پایان گفت: قوانین صدور مجوز حرفه ای تغییراتی داشته که در فرصت مناسب آن را اعلام خواهیم کرد.

[ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:تاریخ قطعی دربی پایتخت مشخص شد ، دربی پایتخت, ] [ 19:57 ] [ علیرضا ]
[ ]

حضور علی دایی در دادسرا

 

وکیل مدافع علی دایی از حضور موکلش در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت وزیر ورزش خبر داد.

 عسگری پیش‌بین در رابطه با حضور علی دایی در دادسرا، گفت: ما در حال حاضر برای انجام دفاعیات در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور داریم.

وی خاطرنشان کرد: وزیر ورزش از علی دایی به اتهام نشر اکاذیب شکایت کرده است؛ زیرا وی مطرح می‌کند که به آقای رحیمی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس دستور نداده که علی دایی را از سرمربیگری تیم پرسپولیس برکنار کند، این در حالیست که در مصاحبه‌ها عنوان شده که وزیر ورزش به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس دستور داده آقای دایی را برکنار کند.

عسگری پیش‌بین تصریح کرد: تحقیقات در رابطه با این موضوع در شعبه 2 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ادامه دارد.

[ دو شنبه 12 آبان 1393برچسب:حضور علی دایی در دادسرا , ] [ 16:47 ] [ علیرضا ]
[ ]

درخواست انتخاباتی کره جنوبی از کفاشیان

 

رئیس فدراسیون کره جنوبی با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ایران خواستار حمایت کشورمان از وی در انتخابات پیش‌روی AFC شد.

انتخابات اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود و مقامات بلندپایه فدراسیون‌های آسیایی‌ از حالا لابی‌های خود را برای کسب رأی در این انتخابات آغاز کرده‌اند.

برهمین اساس رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی که برای حضور در هیئت اجرایی کنفدراسیون آسیا قصد ثبت‌نام دارد با ارسال نامه‌ای به علی کفاشیان خواستار حمایت فدراسیون ایران از وی در این انتخابات شده است.

نکته قابل توجه اینکه خود کفاشیان نیز به احتمال زیاد در یکی از دو سمت نایب رئیسی فدراسیون آسیا و یا هیئت اجرایی این کنفدراسیون نامزد خواهد شد.

[ یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:درخواست انتخاباتی کره جنوبی از کفاشیان , ] [ 22:50 ] [ علیرضا ]
[ ]

نمايشگاه فصلي گل و گياه تهران

 

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/7/30/102330_978.jpg
 
[ پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:نمايشگاه فصلي گل و گياه تهران, ] [ 21:42 ] [ علیرضا ]
[ ]

روز درخشان کاروان ایران در اینچئون با17 طلا

رقابت شانه به شانه با ژاپن برای عنوان سومی پاراآسیایی
پرونده ایران در پنجمین روز بازی‌های پاراآسیایی با درخشش ملی‌پوشان بسته شد.

 ایران تا پایان پنجمین روز بازی‌های پاراآسیایی 111 مدال کسب کرده که شامل 35 طلا، 48 نقره و 28 برنز است.

 

در روز پنجم ایران 35 مدال کسب کرد که 17 مدال طلا، یک روز درخشان را برای ایران رقم زد. 8 مدال نقره و 5 مدال نیز در این روز بدست آمد.

 

در پایان پنجمین روز از بازی‌های پاراآسیایی اینچئون تیم ملی ایران با کسب 35 مدال طلا، 48 نقره و 28 برنز و با مجموع 111 امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد و تیم‌های چین با 157 مدال طلا ، کره جنوبی با 67 مدال طلا و ژاپن با 37 مدال طلا در جایگاه اول تا سوم قرار دارند و تیم ازبکستان با 21 مدال طلا در جایگاه پنجم ایستاده است.

 در این بازی‌ها ایران و ژاپن برای کسب جایگاه سومی رقابت تنگاتنگی را دارند.

  ** 35 مدال آور ایران در روز پنجم به ترتیب زیر هستند:

 * طلا

 - عبدالرضا جوکار، پرتاب نیزه کلاس  F53-54  

- مهران حسینی پرتاب دیسک کلاس F35-36

 - تیم میکس کامپوند  - هادی نوری کامپوند انفرادی 

- علی محمدیاری پرتاب دیسک کلاس F56

 - زهرا نعمتی ریکرو انفرادی زنان  - ابراهیم رنجبر کامپوند انفرادی مردان

 - تیم فوتبال هفت نفره

 - حسن عسگری دوی 800 متر کلاس T12 

- تیم ملی جودوی مردان

 - مسعود حیدری پرتاب دیسک کلاس F12 

- تیم ملی گلبال مردان

 - تیم فوتبال پنج نفره مردان 

- والیبال نشسته مردان

 - علی صادق زاده وزنه‌برداری دسته 107- کیلوگرم

 - جلیل باقری جدی پرتاب وزنه کلاس F55-56

 - جاوید احسانی پرتاب دیسک کلاس F57

  * نقره

 - والیبال نشسته بانوان 

- علی الهی دوی 800 متر کلاس T12

 - فلاح نصیر پوران پرتاب دیسک کلاس F12 

- علی الفت لاوی پرتاب نیزه کلاس F37-38

 - علی محمدیاری پرتاب وزنه کلاس F55-56 

- سامان رضی وزنه‌برداری دسته 97 – کیلوگرم

 - سیامک صالح فرج زاده پرتاب وزنه کلاس F34  

- پرویز گل پسند پرتاب دیسک کلاس F56

 

* برنز

 - سولماز بازرگان پرتاب دیسک کلاس F44 

- تیم میکس ریکرو

 - تیم بسکتبال با ویلچر مردان 

- تیم بسکتبال با ویلچر زنان

 - محسن کائیدی پرتاب وزنه کلاس F34

[ پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:روز درخشان کاروان ایران در اینچئون با17 طلا , ] [ 21:23 ] [ علیرضا ]
[ ]

مدال حاصل کار کاروان ایران در اینچئون

 سومین روز از بازی‌های پاراآسیایی امروز (سه‌شنبه) به پایان رسید و کاروان ایران به 17 مدال دست پیدا کرد. کاروان ایران در روز سوم 4 طلا، 5 نقره و 8 برنز به دست آوردند. ایران روز گذشته صاحب 23 مدال شده بود.

شنا:

وحید کشتکار امروز (سه شنبه) با ثبت رکورد 2:40 در این ماده پس از نماینده ازبکستان قرار گرفت و دوم شد. کشتکار در روز اول این مسابقات مدال طلای 200 متر آزاد را از آن خود کرد و نخستین مدال آور کاروان غدیر شد.

در این ماده محمد حسین کریمی با زدن رکورد 2:42 در مکان سوم قرار گرفت و بار دیگر برنز گرفت. کریمی پیش از این یک مدال نقره و سه برنز کسب کرده بود. در این گروه دیگر نماینده ایران مصطفی محمدی در کسب مدال موفق نبود و پنجم شد.

مازیار ماضی یکی از جوان‌ترین ورزشکاران کاروان ورزشی ایران در ماده 200 متر قورباغه مقابل رقبای قدرتمند خود حرفی برای گفتن نداشت و آخر شد.

نمایندگان شنای ایران در فینال ماده 100 متر آزاد کلاس ادغامی اس 2 تا 4 موفق نبودند و نتوانستند مدال بگیرند. علی امینی با ثبت رکورد 2:22 در رده هفتم قرار گرفت و علیرضا جلیلی نیز با ثبت رکورد 2:44 در رده آخر قرار گرفت.

علی نیکو در ماده 100 متر آزاد کلاس اس بی مسابقات شنا با ثبت رکورد 1:25 ششم شد و نتوانست مدال بگیرد.

شاهین ایزدیار در ماده 200 متر مختلط رکورد خود را تکرار کرد و به کسب مدال برنز این ماده قناعت کرد. وی در ماده 400 متر آزاد کلای اس 10 درحالی از نماینده قزاقستان پیش بود در 10 متر آخر با اختلاف دو صدم ثانیه دوم شد.

حامد اصغریان در ماده 200 متر کلاس اس ام 12 با ثبت رکورد 2:59 هفتم شد و موفق به کسب مدال نشد.

دوومیدانی:

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی که از صبح امروز در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است محسن مجیدی جمال آبادی در ماده پرتاب دیسک، کلاس F37 به مدال برنز دست پیدا کرد. در این ماده، پرتابگر ازبکستان با پرتاب 53.84 به قهرمانی رسید و پرتابگر چینی با ثبت رکورد 52.22 نایب قهرمان شد. مجیدی نیز با پرتاب 46.35 به کارش پایان داد و برنز گرفت. در همین ماده هوشیار محمودی از کشورمان چهاردهم شد.

در روز سوم بازی‌ها اولین طلای کاروان غدیر توسط بانوان به دست آمد.

دو پرتابگر وزنه کشورمان در کلاس F57 سکوهای اول و دوم را از آن خود کردند. مهناز امینی با ثبت رکورد 7 متر و 92 سانتی متر به مقام قهرمانی رسید و فاطمه منتظری با رکورد 7 متر و 66 سانتی‌متر نایب قهرمان شد.

اعظم خدایاری در همین ماده پنجم شد.

امینی همچنین در پرتاب نیزه هم صاحب مدال طلا شد.

در فینال رقابت‌های پرش طول مردان در کلاس T20 که با حضور نمایندگانی از ماکائو، هنگ کنگ، قطر، عربستان و ژاپن برگزار می‌شد، کوروش فرهادی نماینده کشورمان نتوانست صاحب مدال شود و کار خود را با کسب مقام پنجمی به اتمام رساند.

همچنین در مرحله مقدماتی دوی 800 متر مردان کلاس T11 حمید اسلامی در گروه خود سوم شد و از حضور در فینال بازماند.

در فینال دوی 100 متر مردان کلاس T13 مهدی مرادی کوچه به عنوانی بهتر از ششمی نرسید.

فائزه کرمانی در رشته پرتاب نیزه کلاس F33 -34 یک مدال برنز دیگر به افتخارات کاروان ایران اضافه کرد. کرمانی با ثبت رکود 14 متر و 59 سانتی‌متر به مقام سومی رسید. ورزشکار چینی در این ماده به قهرمانی رسید و پرتابگر اماراتی دوم شد. مریم سلطانی دیگر نماینده کشورمان در همین ماده به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

یونس سیفی‌پور، ورزشکار شایسته ایران در رشته دوومیدانی، ماده پرتاب وزنه در کلاس F32 با ثبت رکورد 6.85 موفق به کسب مدال طلا شد. او در این کلاس دو رقیب دیگر از کشورهای کویت و کره‌جنوبی داشت که در نهایت رقیب کویتی‌اش دوم شد و کره‌جنوبی به برنز رسید. این دهمین طلای کاروان غدیر بود که توسط سیفی پور به دست آمد.

علی امیدی در پرتاب نیزه با ثبت رکورد 52.29 به مقام سوم رسید. احمد عفراوی دیگر نماینده ما در این کلاس بود که به مقام پنجمی بسنده کرد.

هاشمیه متقیان در پرتاب دیسک زنان کلاس اف 56/ 55با ثبت رکورد 20 متر و 10 سانتی متر به مدال نقره دست یافت.

مرتضی مختاری در پرتاب دیسک مردان کلاس F54/53 با ثبت رکورد 8 متر و 83 سانتی متر به مدال طلا دست یافت. علیرضا مختاری در همین ماده با 6 متر و 60 سانتی‌متر صاحب مدال نقره شد.

بسکتبال:

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در دومین دیدار خود در این دوره از بازی‌های آسیایی با نتیجه 95 بر 14 مغلوب تیم قدرتمند ژاپن شد.

والیبال:

تیم ملی والیبال مردان ایران امروز با نتیجه 3 بر صفر از سد قزاقستان گذشت. ایران در این بازی با نتایج 25- 7، 25-18 و 25 -12 از سد قزاقستان گذشت.

تیراندازی با کمان:

در ادامه سومین روز از بازی های پاراآسیایی در کامپوند، سمیه عباسپور بعد از استراحت در بازی اول به مصاف کمانداری از ژاپن رفت و وی را با نتیجه 128 بر 126 شکست داد تا فردا مقابل حریفی از کره جنوبی قرار گیرد.

هادی نوری نیز بعد از استراحت در دور اول حریفی از کره جنوبی را 136 بر 132 شکست داد تا در مرحله بعد مقابل کمانداری از کره جنوبی قرار گیرد.

سیدزهرا حسینی با حساب 131 بر 127 برابر کره جنوبی، کاظم تن 131 بر 134 برابر هنگ کنگ و مجید کاکوش 121 بر 105 برابر کره جنوبی نتیجه را واگذار کرده و از دور مسابقات کنار رفتند. مرحله نیمه نهایی مسابقات فردا برگزار می شود.

ابراهیم رنجبر در مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های پاراآسیایی بعد از استراحت در دور اول از سد حریفانی از قزاقستان، کره شمالی و کره جنوبی گذشت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

راضیه شیرمحمدی نیز بعد از استراحت در بازی اول حریفانی از تایلند و کره جنوبی را شکست داد و جواز حضور در مرحله بعد را گرفت.

زهرا نعمتی بانوی طلایی پاراالمپیک لندن نیز بعد از استراحت در دور اول کماندارانی از هند و عراق را از پیش رو برداشت تا فردا برابر حریفانش قرار گیرد. غلامرضا رحیمی برابر حریفانی از هنگ کنگ و چین پیروز شد اما برابر ژاپن شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

فوتبال:

تیم فوتبال هفت نفره ایران در دیدار امروزش به مصاف میزبان رفت و در یک بازی یک طرفه با نتیجه 14 بر صفر به پیروزی رسید.

تیراندازی:

در ادامه بازی های پاراآسیایی اکبر عالی پور در تفنگ درازکش R5 با قرار گرفتن در جایگاه هشتم به فینال راه یافت. وی در تفنگ درازکش sh2 ششم شد. هادی نجفی و معصومه خدابخشی نیز در مکان نهم و یازدهم قرار گرفته و از رسیدن به فینال بازماندند.

جودو:

محمد علی شنانی در وزن 73- کیلوگرم تیم ملی جودوی نابینایان و ناشنوایان برابر حریفی از ازبکستان قرار گرفت. شنانی در این رقابت برابر حریفش ناکام ماند و در نهایت به مدال نقره بسنده کرد.

گلبال:

در ادامه مسابقات بازی های پاراآسیایی امروز بانوان گلبالیست موفق شدند با نتیجه 4 بر یک ژاپن را شکست دهند. ملی‌پوشان روز گذشته موفق به شکست تایلند شده بودند.

در ادامه رقابت های گلبال بازی های پاراآسیایی شاگردان محمد بیدگلی در یک گیم حریف را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرده و بدین ترتیب این تیم را با باخت فنی شکست دادند.

تنیس روی میز:

کاروان جانبازان و معلولان ایران امروز دو مدال از رشته تنیس روی میز به دست آورد. حسن جانفشان که با شایستگی به فینال رسیده بود، در رقابت نهایی نتوانست کیم مین جیو حریف کره ای خود را شکست دهد و با قبول شکست 3 بر صفر به نایب قهرمانی و مدال نقره رسید.

محمد رنجبر نیز به همراه حریف کره ای خود مشترکا در مکان سوم قرار گرفت و مدال برنز را از آن خود کرد.

[ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:, ] [ 1:54 ] [ علیرضا ]
[ ]

قلعه نویی دوست داشت به پرسپولیس بیاید!

 

خود قلعه‌نویی می‌خواست به پرسپولیس بیاید. او تا قبل از اولین بازی ما که در دربی بود دوست داشت به پرسپولیس بیاید اما به استقلال رفت.

 مجتبی محرمی مدافع چپ فوق العاده سابق پرسپولیس امروز در مصاحبه ای مدعی شد قلعه نویی پیش از آنکه به استقلال بپیوندد دوست داشته به پرسپولیس بیاید.

محرمی در جواب سوالی که  قلعه نویی گفته بود اگر در ایران بود نمی گذاشت محرمی به پرسپولیس برود گفت: باید بگویم اتفاقاً خود قلعه‌نویی می‌خواست به پرسپولیس بیاید. او تا قبل از اولین بازی ما که در دربی بود دوست داشت به پرسپولیس بیاید اما به استقلال رفت.  

البته محرمی به تمجید از قلعه نویی هم پرداخته و گفته: قلعه‌‌نویی کارش را بلد است. او بارها جام های مختلف گرفته و نتایج او هم مشخص است.

به هر حال باید منتظر باشیم و ببینیم خود سرمربی استقلال در برابر این ادعا چه پاسخی دارد؟!

[ دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:قلعه نویی دوست داشت به پرسپولیس بیاید! ، قلعه نوئی, ] [ 22:12 ] [ علیرضا ]
[ ]

زمان ممنوعیت ورود دوربین به ورزشگاه‌ها

 

بهروان گفت: از مردم عذرخواهی می‌کنم اما به خاطر فوتبال و اینکه حق باشگاه ها را بگیریم مجبوریم دوربین‌ها را راه ندهیم.

 رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: از مردم عذرخواهی می‌کنم اما به خاطر فوتبال و اینکه حق باشگاه ها را بگیریم مجبوریم دوربین‌ها را راه ندهیم.

غلامرضا بهروان گفت: دوربین‌ها برای هفته دوازدهم حق ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند، این موضوع به من ابلاغ شده و من هم باید اجرا کنم. در همین راستا حتی دوربین باشگاه‌ها هم نمی‌توانند به ورزشگاه‌ها بیایند.

وی افزود: عذرخواهی می‌کنم از مردم اما به خاطر فوتبال و اینکه حق باشگاه ها را بگیریم مجبوریم این کار را انجام دهیم.

[ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:زمان ممنوعیت ورود دوربین به ورزشگاه‌ها , ] [ 20:13 ] [ علیرضا ]
[ ]

نصیری طلای خود رابه سردار سليماني اهداکرد

 

پیمان نصیری مدالش را به سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه تقدیم کرد.

 پیمان نصیری نماینده دوومیدانی کشورمان در ماده ١٥٠٠متر پس از کسب مدال طلای این دوره از رقابت ها هدف بعدی خود را مسابقات جهانی ٢٠١٥قطر عنوان کرد.

وی گفت: من پیش بینی این مدال را کرده بودم و دلم میخواست حریفانم قوی تر باشند تا بتوانم رکورد بزنم.

نصیری افزود: هدف بعدی من رقابت های جهانی قطر است که می توانم در آن ورودی المپیک ریو را به دست بیاورم. امیدوارم که در آن رقابت ها رکوردزنی کنم.

پیمان نصیری همچنین مدالش را به سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه تقدیم کرد. نصیری اهل شهر کرمان و همشهری سردار سلیمانی است.

وی دلیل اینکار را قدردانی از فداکاریها و شجاعتهای سردار قهرمان دفاع مقدس عنوان کرد.

[ ]

دلیل لغو سفر استقلال به آمریکا

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال در واکنش به شایعاتی که در خصوص علت لغو سفر این تیم به آمریکا مطرح شده است تاکید کرد: ما از قبل مجوز شورای برون مرزی را گرفته بودیم و آنها مخالفتی نداشتند. تنها مشکل ما اختلاف زمان سفر بوده است.

کامران صاحب پناه در خصوص علت لغو سفر این تیم به آمریکا خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر سر تاریخ این سفر و برگزاری مسابقه در آمریکا با اسپانسر مربوطه چالش‌هایی داریم که همین باعث شده سفر به آمریکا تا حدی مبهم باشد. البته باید دید در نهایت تاریخ تغییر می‌کند یا خیر.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای برون مرزی مخالف این سفر بوده است، گفت: ما مجوز شواری برون مرزی را گرفته بودیم که برای این سفر اقدام کردیم بنابراین در این زمینه مخالفتی وجود نداشت. تنها مشکل ما بر سر تاریخ این سفر و برگزاری بازی دوستانه بوده است که با برنامه‌های ما هماهنگ نبوده است.

از صاحب‌ پناه در خصوص شرایط هیات مدیره این باشگاه و حمایت از افشارزاده پرسیدیم که عنوان کرد: به نظرم هیات مدیره کاملا همکاری می‌کند و یک آرامش نسب حاکم است. هم و غم هیات مدیره حفظ آرامش و پیش بردن کارها است. حتی اگر موضوعی وجود داشته باشد هم به عنوان مسئول برای حفظ آرامش آن را دفع خواهم کرد.

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال ادامه داد: استقلال کار خود را خوب انجام می‌دهد و این روند ماحصل کار فنی و مدیریتی است. ما از روندی که داریم کاملا راضی هستیم و اگر قرار باشد که که استقلال با دو سه باخت وارد چالش شود که حرفه‌ای نیست.

صاحب پناه در پاسخ به این سوال که آیا در مقطعی که استقلال سه باخت را متحمل شده بود هیات مدیره تغییر کادر فنی را در دستور کار قرار داده بود، گفت: هرگز چنین موضوعی در هیات مدیره مطرح نشده بود. ما از کادر فنی به طور کامل راضی هستیم و حمایت قاطعانه به عمل خواهیم آورد.

وی با ابراز رضایت از حمایت اسپانسر باشگاه بیان کرد: به نظرم اسپانس بی وقفه کار خود را انجام داده است و جای تشکر دارد. حتی در مقاطعی زودتر از موعد نیز به تعهدات خود عمل کرده است. در حال حاضر اگر قرار است اسپانسری اضافه شود باید به اسپانسر اصلی معرفی شود و با هماهنگی آنها کار پیش برود.
[ شنبه 26 مهر 1393برچسب:دلیل لغو سفر استقلال به آمریکا , ] [ 20:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

کفاشیان: راه برکناری‌ام را تنها خودم می‌دانم

باز برکناری کفاشیان و ماجراهای تغییرات در فدراسیون فوتبال. بعد از ناکامی در تیم‌های پایه منتقدان کفاشیان گروهی دوباره عزم بر استیضاح یا برکناری او کرده‌اند. آیا این‌بار به مقصود خود می‌رسند؟
 
كفاشيان در گفت‌وگو با همشهري به ابهامات موجود پاسخ مي‌دهد.
 
در اين چند سالي كه در فوتبال بوده‌ايد، سالي نيست كه صحبت از بركناري شما نباشد.
 
براي خودم هم جالب است، اينكه در اين 7سال، هميشه مي‌گفتند كه كفاشيان بركنار مي‌شود و يا استعفا مي‌دهد. بله! اين براي نخستين بار نيست كه چنين مسئله‌اي مطرح مي‌شود. من با اين مسئله خيلي مشكل ندارم. مي‌روم، اما معتقدم بايد كسي كه مي‌آيد نقشه راه توسعه فوتبال را ارائه كند. بركناري من باعث توسعه فوتبال نمي‌شود.
 
اين دفعه بركناري شما با ناكامي‌هاي اخير در تيم‌هاي پايه پيوند خورده است؟
 
فوتبال 2رو دارد؛ شكست و پيروزي. ناكامي هم روي بد فوتبال است كه در فوتبال امري بديهي است. من ژاپن را مثال مي‌زنم، امسال در رده‌هاي پايه، ژاپن مثل ما نتوانست كاري را از پيش ببرد. يعني ژاپن هم برنامه نداشته يا اينكه سرمايه‌گذاري نكرده است. ما براي تيم‌هاي پايه كارهاي زيادي را كرده‌ايم، برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري مناسبي داشتيم. بايد دلايل ناكامي را به جاي گفت‌وگوهاي احساسي و رسانه‌اي، در كار كارشناسي بررسي كرد. بايد به مجمع فرصت داد كه اين مسئله را مورد بررسي قرار دهد و نتيجه آن را اعلام كند. ضمن اينكه من معتقد هستم كه نتيجه صرفا به‌عنوان معيار اصلي بررسي مديريت يك مجموعه نبايد مورد توجه باشد. اين نتايج شامل، نتيجه بد و خوب مي‌شود. مهم‌ترين محور نقد مديران، داشتن برنامه و نقشه راه است.
 
شما گفتيد كه مجمع فدراسيون فوتبال بايد مرجع اصلي بررسي‌ها باشد. اما اين انتقاد به مجمع وارد است كه گاهي منفعل و نمي‌تواند كاري از پيش رو بردارد.
 
اگر اين فرضيه درست باشد، پس مدل انتخابات در مجامع عمومي نيز بايد منسوخ باشد. به هر حال مجمع فدراسيون، مجموعه‌اي از خرد جمعي، عقل و درايت گروهي از نخبگان و اهالي فوتبال است. تجربه مجمع فدراسيون فوتبال نشان داده است كه هيچگاه رايي فرمايشي نداده است. تجربه انتخابات گذشته نشان داد كه اين مجمع اتفاقا حواسش است كه چه مي‌كند. تنها مجمع است كه مي‌تواند بگويد من ضعيف بوده‌ام و يا اينكه خوب عمل كرده‌ام.
 
چرا اينقدر در ماندن و رفتن شما، نوسان وجود دارد. يك روز حرف وزارت ورزش براي بركناري شما مورد بي‌توجهي مجمع است و يك روز همان مجمع از شما انتقاد مي‌كند؟
 
در مجمع گذشته با اينكه وزير وقت ورزش سعي مي‌كرد كه مجمع را به نفع نامزد مورد نظر خودش بسيج كند اما اعضاي مجمع برخلاف اين رويه عمل كردند. اما بركناري من راه و روش خودش را دارد. نقشه راه بركناري‌ام را تنها خودم مي‌دانم. اتفاقا حاضرم راه بركناري خودم را بگويم. من دلداده مديريت فوتبال نيستم و حاضرم براي رفتن خودم همكاري كنم، راهش را به آنهايي كه مي‌خواهند من بروم، مي‌گويم. اما اين رسم خوبي نيست كه تهمت و تهديد كنند. يك خاطره از آقاي سعيد لو بگويم. مي‌گفت كه وقتي رئيس ورزش شدم، همه گفتند كه نخستين كاري كه بايد انجام دهي، بركناري كفاشيان است. گفتيم خوب، چه‌كسي را جايش بگذاريم، ديديم دعوا شده و اختلاف بر سر جانشيني كفاشيان بالا گرفت. بعد به اين نتيجه رسيديم كه كفاشيان بماند خوب است، حداقل اين دعواها نيست.
 
اين روزها صحبت از تغييرات در فدراسيون فوتبال است...
 
برخي از تغييرات در اختيار مجمع است. برخي نيز بر عهده هيأت رئيسه و من است. در ابتدا بگويم كه نبايد كار ظاهري تسكين بخش، كنيم. نكته دوم كفاشيان براي حفظ و ماندن خودش، هيچ‌كس را قرباني نمي‌كند. همين آقاي علي دوستي يك‌بار ناكام شد اما من به او وقت دادم، حالا هم دوباره اين اتفاق رخ داده است.
 
در رسانه‌ها صحبت زيادي درمورد بركناري نبي از دبير كلي مطرح است؟
 
اينها گمانه زني است؛بايد پيشنهادهاي ما حساب شده و براي كمك به فوتبال باشد. برخي هستند كه ممكن است درخواست‌هايي داشته باشند و وقتي آنها انجام نشده باشد، در رسانه‌ها و يا در خفا كارهايي مي‌كنند كه بيشتر يك جور ناجوانمردي به‌حساب مي‌آيد. به‌طور مثال برخي در هيأت رئيسه شايد درخواستي داشته باشند و ما به دلايلي پاسخ مثبتي به آنها نداده باشيم و... بماند، خيلي نمي‌خواهم در اين مورد صحبت كنم. اما بايد ديندار باشيم، بايد براي منافع فوتبال تصميم بگيريم، نه منافع شخصي.
 
نامه اخير هيأت رئيسه بسيار پرابهام است. يعني دوستان شما در هيأت رئيسه تازه بعد از 2سال يادشان افتاده است كه دبيركل غيرقانوني است.
 
اتفاقا گلايه من هم همين است. بعد از مجمع مصوبه امضا‌شده هيأت رئيسه در اين مورد وجود دارد. شايد دوستان يادشان رفته است. سؤال كردن كار بدي نيست اما به‌نظرم قبل از رسانه‌اي شدن اين نامه محرمانه بايد در جلسه هيأت رئيسه موضوع مطرح مي‌شد، سؤال مي‌كردند نه اينكه نامه از رسانه‌ها سر در بياورد.
 
 گودرزي گزينه‌اي براي جانشيني نبي معرفي نكردند؟
 
كسي را معرفي نكردند. آقاي نبي فعلا هستند، من از ايشان راضي هستم، فردي مسلط است و در فدراسيون مؤثر بوده‌اند.
 
صحبت از استيضاح شما در مجمع عمومي بعدي است، پيش‌بيني شما چيست؟
 
دستور جلسه مجمع بعدي مشخص است؛ بودجه سالانه، اصلاحات اساسنامه‌اي. براي استيضاح يا بركناري بايد درخواست مجمع فوق‌العاده بدهند. در اين مجمع نمي‌توانند اين كار راکنند.
[ شنبه 26 مهر 1393برچسب:کفاشیان: راه برکناری‌ام را تنها خودم می‌دانم , ] [ 19:57 ] [ علیرضا ]
[ ]

از کجا به کجا رسیدی پرسپولیس؟

 

 بدون تردید امید عالیشاه طی این مدت تحت فشارهای روحی ناجوانمردانه‌ای بوده، اما هیچکدام از آنها باعث نمی‌شود او بعد از زدن یک گل بی‌ارزش چنین واکنشی را رو به دوربین‌ها نشان بدهد. در این تیم روزی یک ماشین گلزنی زندگی می‌کرد که بعد از هر گل دستش بالا می‌رفت، اما نه برای پایین کشیدن صدای کسی...
از کجا به کجا رسیدی پرسپولیس؟
[ شنبه 26 مهر 1393برچسب:از کجا به کجا رسیدی پرسپولیس؟ , ] [ 19:51 ] [ علیرضا ]
[ ]

دعوت دایی از بازیکنان و کادر فنی استقلال

 

سرمربی سابق باشگاه پرسپولیس از کادر فنی و بازیکنان استقلال برای افتتاح فروشگاه ورزشی‌اش دعوت به عمل آورد.

 سرمربی سابق باشگاه پرسپولیس از کادر فنی و بازیکنان استقلال برای افتتاح فروشگاه ورزشی‌اش دعوت به عمل آورد.

علی دایی سرمربی سابق پرسپولیس که مدتی است از سمت خود کنار رفته امروز با ارسال کارت‌های دعوت به بازیکنان و کادر فنی تیم استقلال از آنها برای حضور در مراسم افتتاح فروشگاه البسه ورزشی‌‌اش دعوت به عمل آورد.

صعود پرگل پرسپولیس و 5 تیم لیگ برتری

یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی؛
روز نخست از مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور با پیروزی پرگل تیم‌های سایپا، پرسپولیس، ذوب‌آهن، گسترش فولاد و صنعتی خوزستان، برد راه‌آهن مقابل پاس همدان و نفت مسجد سلیمان برابر نیروی زمینی، حذف زودهنگام صبای قم با شکست در اردبیل برابر شهرداری این شهر و هت‌تریک سیدمهدی سیدصالحی همراه شد.
مهر: مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور امروز پنجشنبه با برگزاری 7 دیدار آغاز شد که 6 تیم لیگ برتری با پیروزی مقابل حریفان خود به جمع 16 تیم پایانی جام صعود کردند و تنها تیم صبای قم بود که در اردبیل ناکام ماند و وداع زودهنگامی با این رقابتها داشت.

بازی‌ها این روز، با 3 مسابقه همزمان آغاز شد که در تبریز گسترش فولاد تبریز با سرمربی جدیدش یعنی فراز کمالوند توانست مقابل حریف نه چندان مطرح اصفهان به پیروزی پرگل دست یافته و به مرحله بعدی صعود کند. این تیم تبریزی در مرحله بعدی جام به مصاف برنده دیدار پدیده مشهد - خونه به خونه بابل می‌رود.

در شهرکرد هم تیم سایپا در روزی که سیدصالحی هت‌تریک کرد، مقابل کیان بختیاری به پیروزی 6 بر صفر دست یافت تا در مرحله بعدی برابر برنده دیدار تراکتورسازی تبریز - کارون اهواز قرار بگیرد. اما در اردبیل تیم شهرداری دست به کار بزرگی زد و با یک گل تیم لیگ برتری صبای قم را شکست داد. این تیم در مرحله بعدی جام مقابل برنده دیدار استقلال اهواز - نفت تهران، صف آرایی می‌کند.

در ادامه دیدارهای امروز پنجشنبه، فجرسپاسی در خانه با نتیجه 3 بر یک مغلوب صنعتی خوزستان شد و در تهران هم راه‌آهن با نتیجه 2 بر یک مقابل پاس همدان به پیروزی دست یافت تا دو تیم لیگ برتری صنعتی و راه‌آهن به مرحله بعدی جام راه یابند.

سپس در ورزشگاه آزادی پرسپولیس در روزی که عملکرد خوبی نداشت، با 3 گل تیم دسته دومی کارگر بنه‌گز بوشهر را مغلوب کرد تا حریف راه‌آهن تهران در مرحله بعدی این جام شود. تیم ذوب‌آهن در خانه دیگر تیم بوشهری یعنی پیام چغادک را شکست داد تا در مرحله بعدی مقابل صنعتی خوزستان صف آرایی کند.

در آخرین مسابقه امروز هم تیم نفت مسجدسلیمان با 2 گل تیم دسته اولی نیروی زمینی را شکست داد و به جمع 16 تیم برتر جام راه یافت. مسجد سلیمانی‌ها در مرحله بعدی این رقابتها برابر برنده دیدار گل‌گهر سیرجان با سپاهان اصفهان صف آرایی می‌کنند.

نتایج کامل دیدارهای جام حذفی در روز پنجشنبه به شرح زیر است:
* گسترش فولاد تبریز 3 - شهدای ارتش اصفهان صفر
گل:
مهرداد بایرامی (15 و 85) و جابر انصاری (90) برای گسترش فولاد

* کیان بختیاری شهرکرد صفر - سایپا البرز 6
گل‌ها:
حامد شیری (5- پنالتی) و مهدی سیدصالحی (38 - پنالتی، 67 و 85)، کاوه رضایی (79) و بهمن سالاری (90) برای سایپا

* شهرداری اردبیل یک - صبای قم صفر
گل: موسی شهبازی (82) برای شهرداری

* فجرسپاسی شیراز یک - صنعتی خوزستان 3
گل‌ها:
محمدعلی مردانی (60) برای فجرسپاسی - میثم مجیدی (17)، مهدی مومنی (34) و لامین دیاوارا (45- پنالتی) برای صنعتی

* راه‌آهن تهران 2 - پاس همدان یک
گل‌ها:
محسن ایران‌نژاد (45) و محمد حسین‌پور (83) برای راه‌آهن - محسن آذرپاد (1+90) برای پاس

* پرسپولیس تهران 3 - کارگر بنه‌گز بوشهر صفر
گل:
محمد عباس‌زاده (15)، پیام صادقیان (77- پنالتی) و امید عالیشاه (86) برای پرسپولیس

* ذوب‌آهن اصفهان 3 - پیام چغادک بوشهر صفر
گل: مهدی رجب‌زاده (44)، اکبر ایمانی (45) و احسان پهلوان (75) برای ذوب‌آهن

* نفت مسجدسلیمان 2 - نیروی زمینی تهران صفر
گل‌ها:
حمید بوحمدان (5) و کارلوس دوس‌سانتوس (45) برای نفت


برنامه دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به شرح زیر است:
* برنده دیدار فولاد نوین اهواز - استقلال تهران با برنده مسابقه پارسه تهران - فولاد خوزستان
* صنعتی خوزستان - ذوب‌‎آهن اصفهان
* نفت مسجدسلیمان - برنده دیدار گل‌گهر سیرجان با سپاهان اصفهان
* پرسپولیس تهران - راه‌آهن تهران
* شهرداری اردبیل - برنده دیدار استقلال اهواز با نفت تهران
* برنده دیدار صنعت ساری با ملوان بندرانزلی - برنده مسابقه پیکان تهران - بهمن شیراز
* گسترش فولاد تبریز - برنده دیدار پدیده مشهد با خونه به خونه بابل
* سایپا البرز - برنده مسابقه تراکتورسازی تبریز با کارون اهواز

مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور با برگزاری دیدارهای زیر به پایان می‌رسد:
جمعه - 25/07/93
* پارسه تهران - فولاد خوزستان، ساعت 14، ورزشگاه صنایع دفاع
* پدیده مشهد - خونه به خونه بابل، ساعت 14، ورزشگاه ثامن (ع) مشهد
* پیکان تهران - بهمن شیراز، ساعت 14:30، ورزشگاه دستگردی تهران
* صنعت ساری - ملوان بندرانزلی، ساعت 14:30، ورزشگاه شهدای ساری
* تراکتورسازی تبریز - کارون اهواز، ساعت 14:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

شنبه - 26/07/93
* گل‌گهر سیرجان - سپاهان اصفهان، ساعت 14، ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر|
* استقلال اهواز - نفت تهران، ساعت 17، ورزشگاه تختی اهواز
* فولاد نوین اهواز - استقلال تهران، ساعت 19، ورزشگاه غدیر اهواز

[ جمعه 25 مهر 1393برچسب:صعود پرگل پرسپولیس و 5 تیم لیگ برتری, ] [ 2:5 ] [ علیرضا ]
[ ]

عمران‌زاده هم مثل کرار ممنوع‌الخروج شد

 

مدافع تیم فوتبال استقلال هم مثل هافبک عراقی این تیم ممنوع‌الخروج شد.
 کاروان تیم فوتبال استقلال برای سفر به ارمنستان دقایقی دیگر تهران را ترک خواهد کرد ولی در این سفر جاسم کرار به علت ممنوع‌الخروج بودن نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

از سوی دیگر حنیف عمران‌زاده که حتی به همراه دیگر اعضای استقلال راهی فرودگاه امام خمینی شده بود پس از حضور در فروگاه متوجه شد به دلیل بدهی مالیاتی ممنوع‌الخروج شده و نمی‌تواند تیمش را در این سفر همراهی کند.

این بازیکن در تهران باقی خواهد ماند و با توجه به اینکه مصدومیت را پشت سر گذاشته کار بدنسازی انجام خواهد داد.

همچنین بهرام افشارزاده، کامران صاحب‌پناه و علی نظری جویباری همسفر آبی‌پوشان به کشور ارمنستان هستند و استقلال را در این سفر همراهی خواهند کرد.

 تیم فوتبال استقلال برای اردویی 4 روزه راهی کشور ارمنستان خواهد شد.
[ جمعه 18 مهر 1393برچسب:عمران‌زاده هم مثل کرار ممنوع‌الخروج شد , ] [ 3:2 ] [ علیرضا ]
[ ]

دلیل ممنوع الخروجی کرار از زبان خودش

 

هافبک عراقی تیم فوتبال گفت: مشکل ممنوع الخروجی من به عدم پرداخت مالیاتم برمی‌گردد و ربطی به مسائل دیگر ندارد.
کرار جاسم  درباره مشکل ممنوع‌ الخروج بودنش اظهار داشت: مشکل من مربوط به سالی است که در استقلال حضور داشتم و به دلیل درگیری با مجتبی جباری از از استقلال جدا شدم.

وی افزود: باشگاه استقلال باید مالیات من در آن سال را پرداخت می‌کرد اما این مالیات تا امسال پرداخت نشده است به همین دلیل ممنوع الخروج شده‌ام و نمی‌توانم همراه استقلال به ارمنستان بروم.

هافبک عراقی تیم فوتبال استقلال در خصوص شایعاتی که در مورد ممنوع‌ الخروج بودنش به وجود آمده، گفت: مدارکی در اختیار دارم که نشان می‌دهد باشگاه استقلال مالیاتم را پرداخت نکرده است. تاکید می‌کنم که مشکل ممنوع الخروجی من به عدم پرداخت مالیاتم برمی‌گردد و ربطی به مسائل دیگر ندارد.
[ جمعه 18 مهر 1393برچسب:ممنوع الخروجی کرار از زبان خودش , ] [ 2:54 ] [ علیرضا ]
[ ]

کاروان ۳۰ نفره استقلال به ارمنستان رفت

 

کاروان ۳۰ نفره تیم فوتبال استقلال جهت حضور در اردوی ارمنستان راهی این کشور شدند.

 تیم فوتبال استقلال جهت برگزاری اردوی 4 روزه ساعت 16 امروز(پنج‌شنبه) با 30 نفر راهی کشور ارمنستان شد.


در این سفر به غیر از بازیکنان ملی‌پوش، کرار جاسم و حنیف عمران‌زاده به دلیل عدم پرداخت مالیات و ممنوع الخروج شدن، نتوانستند همراه استقلال به ارمنستان سفر کنند.

همچنین بهرام افشارزاده مدیرعامل، کامران صاحب‌پناه رئیس هیئت مدیره، علی نظری جویباری معاون ورزشی و محمود بابایی مدیرروابط عمومی باشگاه استقلال نیز در این سفر کنار آبی‌پوشان حضور دارند. افشارزاده و صاحب‌پناه روز شنبه به تهران باز خواهند گشت.

نکته قابل توجه اینکه کارهای اقامت آبی‌پوشان در ارمنستان را هرایر مگویان بازیکن ارمنستانی استقلال انجام داده و تا پیش از سفر آبی‌پوشان به ارمنستان، مسئولان این تیم نمی‌دانستند در چه هتلی قرار است اسکان داشته باشند.
[ جمعه 18 مهر 1393برچسب:کاروان ۳۰ نفره استقلال به ارمنستان رفت , ] [ 2:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

پرسپولیس-رئال‌مادرید تابستان 94 در تهران

 

طبق توافق دو باشگاه ایرانی و اسپانیایی، رئال‌مادرید تابستان آینده برای برگزاری بازی دوستانه با پرسپولیس به تهران سفر می‌کند.

نشست مدیران دو باشگاه رئال‌مادرید و پرسپولیس امروز (پنجشنبه) در دفتر باشگاه مادریدی برگزار شد و دو طرف پس از یک ساعت گفت‌وگو به توافقات مختلفی دست یافتند.

در این نشست که فلورنتینو پرس، رئیس و سانچس مدیر باشگاه رئال‌مادرید و همچنین حمیدرضا سیاسی، بهروز منتقمی، حسین کلانی و حسینی (مدیر امور بین‌الملل باشگاه) از پرسپولیس حضور داشتند، دو طرف درباره موارد مختلف همکاری با یکدیگر صحبت کردند و در نهایت تفاهماتی صورت گرفت که موارد مختلفی در میان آنها وجود دارد.

بخش اصلی توافق دو باشگاه مربوط به انجام بازی دوستانه بین دو تیم بود که مقرر شد رئال‌مادرید تابستان آینده با همه ستارگانش به ایران سفر و در تهران دیدار دوستانه‌ای را با پرسپولیس برگزار کند.

قرار شد تاریخ دقیق این بازی در مکاتبات آینده دو باشگاه و با توجه به برنامه زمانی تیم‌ها پیش از آغاز فصل آینده تعیین شود.

بخش‌های بعدی به ایجاد آکادمی رئال در ایران مربوط می‌شد که مفاد اولیه آن از سوی دو طرف مطرح و قرار شد در دیدارهای بعدی به طور مفصل راجع به آن بحث و تصمیم‌گیری شود. بحث دیگر مطرح شده بین دو طرف موضوع استفاده باشگاه پرسپولیس از تجربیات رئال‌مادرید در زمینه بازاریابی و مارکتینگ فوتبال بود که سران دو باشگاه در این زمینه نیز به توافقاتی دست یافتند.

همچنین قرار شد در آینده‌ای نزدیک گروهی از مدیران و نمایندگان رئال به تهران سفر کرده و امکانات کمپ تمرینی و باشگاه پرسپولیس را از نزدیک ببینند.

[ جمعه 18 مهر 1393برچسب:پرسپولیس-رئال‌مادرید تابستان 94 در تهران, ] [ 2:49 ] [ علیرضا ]
[ ]

والیبال ایران به نیمه نهایی رسید

 

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 3 بر صفر مقابل کویت به مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی 2014 رسید. شاگردان کواچ این بازی آسان را در 3 ست متوالی با نتایج 25 بر 21، 25 بر 18 و 25 بر 14 به سود خود پایان دادند. تنها مشکل ایران در ابتدای ست نخست بازی بود که با دست‌کم گرفتن حریف حتی در مقاطعی از کویت عقب افتادند.

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 3 بر صفر مقابل کویت به مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی 2014 رسید. شاگردان کواچ این  بازی آسان را در 3 ست متوالی با نتایج 25 بر 21، 25 بر 18 و 25 بر 14 به سود خود پایان دادند. تنها مشکل ایران در ابتدای ست نخست بازی بود که با دست‌کم گرفتن حریف حتی در مقاطعی از کویت عقب افتادند.

به این ترتیب تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات از ساعت 11 فردا (پنج‌شنبه) به مصاف چین می‌رود. در دیگر دیدار این مرحله و برای مشخص شدن پای دیگر فینال بازی‌های آسیایی، کره جنوبی با ژاپن دیدار می‌کند.
[ چهار شنبه 9 مهر 1393برچسب:والیبال ایران به نیمه نهایی رسید , ] [ 22:41 ] [ علیرضا ]
[ ]

تيم ملي بسکتبال ايران به فينال رسيد

براي نخستين بار؛

 

 
تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی 80 بر 78 مقابل قزاقستان به فینال بازی‌های آسیایی 2014 رسید. 

مهمد بچیروویچ، سرمربی تیم ملی ایران با ترکیب کامرانی، آفاق، نیکخواه بهرامی، ساهاکیان و حدادی تیمش را به میدان فرستاد.

تیم ملی کشورمان که با صدرنشینی در یک چهارم نهایی به نیمه نهایی رسیده بود، در کورارتر اول بازی سختی را مقابل حریف خود داشت و تنها با یک امتیاز اختلاف توانست به بیروزی برسد و قزاق‌ها در این کوارتر نشان دادند که قهرمان آسیا کار سختی مقابل آنها خواهد داشت.

در کوارتر دوم هم بازی بسیار پایاپای دنبال می‌شد و قزاق‌ها در ابتدای این کوارتر حتی از کشورمان هم پیش افتادند و حساب کار 30 بر 27 هم به سود آنها شد، اما همکاری خوب کامرانی و نیکخواه بهرامی حساب کار را 34 بر 30 کرد.

در ادامه کار ملی پوش ان کشورمان توانستند بازی را در اختیار بگیرند و 48 بر 82 نیمه نخست را به سود خود به پایان برسانند.

کوارتر سوم هم بسیار پایاپای دنبال شد و قزاقستان در این بازی چیزی کم نداشتند و امتیازها را یکی پس از دیگری کسب می‌کردند. ایران با وجود برتری خفیف اما بهتر از حریفش نبود و قزاق‌ها در روزی خوب‌شان قرار داشتند.

در ثانیه های پایانی حمله ایران تبدیل به امتیاز نشد و در برگشت قزاق‌ها با کسب دو امتیاز حساب کار را 64 بر 64 کردند.

با آغاز کوارتر چهارم قزاق‌ها با یک پرتاب سه امتیازی از ایران پیش افتادند و در برگشت حدادی و نیکخواه باز هم ایران را به برتری موقت رساندند، اما این برتری تنها چند ثانیه پایدار بود و قزاق‌ها با دو پرتاب سه امتیازی متوالی 6 امتیاز پیش افتادند.

بازی بسیار حساس دنبال می‌شد و کامرانی بود که با دو امتیازش روحیه را به اردوی ایران بازگشت و صمد و حدادی هم اختلاف را بسیار کم کردند و حساب کار 77 بر 75 به سود قزاقستان شد.

لحظات پایان هم حساب کار 78 بر 78 مساوی بود و در نهایت این مسابقه نزدیک با نتیجه 80 بر 78 به سود ایران خاتمه یافت.

این نخستین حضور ایران در فینال بازی‌های آسیایی است.
تیم ملی ایران در فینال بازی‌های آسیایی از ساعت 12:45 روز جمعه به مصاف کره جنوبی می‌رود.
[ چهار شنبه 9 مهر 1393برچسب:تيم ملي بسکتبال ايران به فينال رسيد , ] [ 22:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

طلاهاي ايران در بازي‌هاي آسيايي دو رقمي شد

با قهرماني پرويز هادي در 125 کيلوگرم
پرويز هادي کشتي گير وزن 125 کيلو ايران با پيروزي مقابل حريف قزاق دهمين مدال طلاي کاروان ايران در بازي هاي آسيايي را به دست آورد.

پرویز هادی کشتی گیر آذربایجانی و قدرتمند ایران با پیروزی قاطع مقابل حریف قزاق قهرمان بازی های آسیایی شد تا تعداد طلاهای ایران در بازی های آسیایی به ده برسد.

پرویز هادی در مسابقات امروز خود در دور نخست حریف چینی را ضربه فنی کرد. سپس در مرحله یک چهارم نهایی نائب قهرمان دوره گذشته این مسابقات از مغولستان را شکست داد و در نیمه نهایی نیز برابر کشتی گیر کشور میزبان صاحب برتری شده بود.

هادی در فینال با نتیجه 6 بر یک مقابل دولت شابان‌بای، نفر پنجم المپیک لندن از قزاقستان به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

تیم ملی کشتی آزاد ایران جمعا 4 مدال طلا و یک نقره از این رقابت ها بدست آورد.

[ دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:طلاهاي ايران در بازي‌هاي آسيايي دو رقمي شد , ] [ 20:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

سومین طلای کشتی آزاد برگردن جوکار

 

عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی برابر حریف قزاقستانی خود به عنوان قهرمانی و مدال طلای وزن 86 کیلوگرم هفدهمین دوره بازیهای آسیایی دست پیدا کرد. این سومین مدال طلای تیم ملی کشتی آزاد و نهمین مدال طلای کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازیهای آسیایی است.

 آزادکار وزن 86 کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران در دیدار فینال این وزن رو در روی "یسبولات نورژومبایف" از قزاقستان قرار گرفت که در نهایت موفق شد با نتیجه 14 بر 4 حریف توانمند خود را شکست دهد و مدال طلای این وزن را از آن خود کند.

جوکار با این قهرمانی، ضمن کسب سومین مدال طلای کشتی آزاد ایران، نهمین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را نیز به ارمغان آورد. پیش از این دو مدال طلا توسط رضا یزدانی و مسعود اسماعیل پور در کشتی آزاد بدست آمد.

جوکار در دور اول "ژان فنگ" از چين را با نتیجه 11 بر یک شکست داد و "كومار" از هند را هم در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر پشت سر گذاشت. آزادکار 86 کیلویی تیم ایران در مرحله نیمه نهایی نیز "گواينگ كيم" از كره جنوبي را با نتیجه 4 بر یک شکست داد و به فینال رسید.

مدال آوران ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی:

مدال طلا:
نجمه خدمتی (تیراندازی)، محسن محمدسیفی (ووشو)، محسن شادی (روئینگ - قایقرانی)، محمد دانشور (کایرین - دوچرخه‌سواری)، بهداد سلیمی (وزنه‌برداری)، اسماعیل عبادی (تیراندازی با کمان)، رضا یزدانی(کشتی آزاد)، مسعود اسماعیل پور (کشتی آزاد)، میثم مصطفی جوکار (کشتی آزاد).

مدال نقره:
نرجس امام‌قلی‌نژاد (تیراندازی)، الهه منصوریان (ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ بادی 10 متر بانوان، حمیدرضا لادور (ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، کیانوش رستمی (وزنه‌برداری)، لیلا رجبی (پرتاب وزنه)، آروین معظمی گودرزی(دوچرخه‌سواری)، احمدرضا طالبیان (کایاک تک نفره قایقرانی) و علی آقامیرزایی و سعید فضل‌الله (کایاک قایقرانی)، عزت الله اکبری(کشتی آزاد)

مدال برنز:
سجاد عباسی (ووشو)، تیم روئینگ چهار نفره بانوان، سولماز عباسی (روئینگ - قایقرانی)، تیم روئینگ دو نفره مردان، تیم کامپوند مردان، حسین عسگری (دوچرخه‌سواری)، آرزو حکیمی( کایاک تک نفره قایقرانی)، عادل مجللی(کانو قایقرانی).

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

[ ]

پناهگاه مرموز گوارديولا

نفوذ به پناهگاه پپ

 

گوارديولا در دوران حضورش در بارسلونا، هرگز اجازه نمي داد کسي از اتاق کارش بازديد کند. اما گويا در بايرن اوضاع کمي تغيير کرده است.

پپ گواردیولا مربی حال حاضر بایرن مونیخ، در 4 فصل حضور خود در بارسا(2008-2012) به عنوان مربی، شخصیتی مرموز داشت و هرگز اتفاق نیفتاد که او غیر از مشاورانش، هیچ عکاس و خبرنگاری را به خلوتگاه خود راه دهد.او زودتر از همه به باشگاه و اتاق کارش می آمد و دیرتر از همه نیز باشگاه را ترک می کرد.

اما گویا اوضاع در بایرن کمی برای او فرق کرده است.او حالا درها را به روی خبرنگاران باز کرده و معتدل تر از گذشته به نظر می رسد.

در این عکس ها پناهگاه مرموز گواردیولا را مشاهده می کنید. جایی که او نسخه حریفان بایرن را می پیچد:

















[ دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:پناهگاه مرموز گوارديولا , ] [ 19:57 ] [ علیرضا ]
[ ]

مسابقات کشتی بازی‌های آسیایی اینچئون

 

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/7/7/97197_741.jpg

منبع جوان آنلاین

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/7/7/97196_327.jpghttp://javanonline.ir/files/fa/news/1393/7/7/97187_736.jpghttp://javanonline.ir/files/fa/news/1393/7/7/97176_129.jpghttp://javanonline.ir/files/fa/news/1393/7/7/97172_791.jpghttp://javanonline.ir/files/fa/news/1393/7/7/97179_544.jpghttp://javanonline.ir/files/fa/news/1393/7/7/97182_518.jpghttp://javanonline.ir/files/fa/news/1393/7/7/97174_742.jpghttp://javanonline.ir/files/fa/news/1393/7/7/97169_626.jpg

 

[ دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:مسابقات کشتی بازی‌های آسیایی اینچئون , ] [ 19:50 ] [ علیرضا ]
[ ]

ایستگاه اتوبوس هوشمند

 

در کشور روسیه به تازگی ایستگاههای اتوبوس هوشمندی ایجاد شده که مسافران را به صورت اتوماتیک وزن می‌کند.

 کار‌شناسان بهداشتی برای دادن آگاهی در خصوص سلامت و وزن افراد به تازگی نیمکت‌های ایستگاه اتوبوس هوشمندی تولید کرده‌اند که فرد مسافر با نشستن بر روی آن‌ها می‌تواند وزن خود را به صورت دیجیتالی بر روی دیوار کناری ایستگاه اتوبوس ببیند.

 
گفتنی است، هزینه نصب این نیمکت‌ها در حدود هزار و سیصد دلار برآورد شده است.
 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، مسافران می‌توانند با نشستن بر روی این نیمکت‌ها به سادگی از وزن خود با خبر شوند.
 
کار‌شناسان مشابه همین ایده را در کشور هلند نیز پیاده سازی کرده‌اند و هدف آن‌ها تشویق مردم به انجام ورزش و فعالیت فیزیکی است.
[ پنج شنبه 3 مهر 1393برچسب:ایستگاه اتوبوس هوشمند , ] [ 15:37 ] [ علیرضا ]
[ ]

نتایج ایران در ششمین روز بازی های آسیایی

 

نمایندگان ایران در آغاز ششمین روز بازی های آسیایی یک مدال طلا و دو برنز را برای ایران به ارمغان آوردند.

در ششمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون نمایندگان ایران کار خود را در رشته های قایقرانی، شنا، تیر اندازی، بدمینتون، بسکتبال، هندبال، والیبال، دوچرخه سواری و تیروکمان آغاز کردند که نتایج ملی پوشان ایران تاکنون به شرح زیر است:

 

تیراندازی

 

50 متر تفنگ درازکش: در مرحله مقدماتی مهدی جعفری پویا هفدهم شد، ساسان شهسواری در رده 25 قرار گرفت و حسین باقری جایگاهی بهتر از 28 بدست نیاورد. ایران در امتیازات تیمی این ماده نیز مجموعا هفتم شد.

 

 

قایقرانی

 

روئینگ تک نفره: محسن شادی زمان 7 دقیقه و 5 ثانیه و 66 صدم ثانیه را ثبت کرد و در رقابتی نزدیک و فشرده حریف کره ای خود را پشت سر گذاشت و به مدال طلا رسید.

 

روئینگ تک نفره سبک وزن زنان: سولماز عباسی با ثبت زمان 8 دقیقه و 10 ثانیه و 53 صدم ثانیه صاحب مدال برنز شد .

 

روئینگ دونفره مردان: ایران با ترکیب مجتبی شجاعی و امیر رهنما دیگر برنز ایران را بدست آورد.

 

روئینگ هشت نفره مردان: ایران در رده پنجم قرار گرفت

 

روئینگ چهار نفره زنان: تیم ایران در رده ششم قرار گرفت.

 

 

شنا

 

50 متر پروانه : مهدی انصاری با زمان 25 ثانیه و 86 صدم ثانیه در رده 16 قرار گرفت. در مجموع 28 نفر در این ماده شرکت کرده بودند.

 

100 متر کرال سینه : احمدرضا جلالی با زمان 52 ثانیه و 69 صدم ثانیه و میرزایی با زمان 53 ثانیه و 14 صدم ثانیه در رده بیستم قرار گرفت.

 

آرشام میرزایی هم با زمان 53 ثانیه و 14 صدم ثانیه بیست و چهارم شد.

 

 

بدمینتون

 

سروش اسکندری در اولین مسابقه اش برابر سون وان هو از کره جنوبی قرار گرفت که با نتیجه دو بر صفر (21-8 و 21-10) شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

 

ثریا آقایی در مرحله یک شانزدهم در مصاف با نوال ساینا از هند 2 بر صفر مغلوب و حذف شد.

 

 

دوچرخه سواری

 

کایرین: در دور اول محمود پراش در گروه شش نفره پنجم شد. پراش در گروه شانس مجدد نیز در جایگاه سوم قرار گرفت وتوانست به دور دوم راه یابد.

 

در گروه سوم، محمد دانشور دوم شد و به دور دوم راه یافت.

 

تیروکمان

 

کامپوند تیمی و انفرادی: در انفرادی زنان، شبنم سرلک در دور اول حریف مغولستانی را شکست داد و در دور دوم با سکینه قاسم پور، دیگر ملی‌پوش ایرانی روبرو شد. او موفق شد مقابل قاسم پور هموطن خود نیز پیروز شد.

 

تیم کامپوند بانوان ایران با ترکیب سکینه قاسم‌پور، مریم رنجب و شبنم سرلک برابر کره جنوبی با قبول شکست 229 بر 222 از رسیدن به مرحله پایانی باز ماند. بانوان ایران در حالی برابر کره جنوبی مغلوب شدند که تا امتیاز 113 با حریف مساوی بودند.

 

در کامپوند انفرادی مردان نیز اسماعیل عبادی و امیر کاظم پور به جمع هشت نفر برتر راه یافتند. در مرحله یک شانزدهم عبادی حریف عراقی و کاظم پور حریف ویتنامی را برد.

 

تیم کامپوند مردان نیز برابر هند شکست خورد و به فینال نرسید.

[ پنج شنبه 3 مهر 1393برچسب:نتایج ایران در ششمین روز بازی های آسیایی ، اینچئون, ] [ 15:35 ] [ علیرضا ]
[ ]

برنامه کامل تيم ملي تا جام ملت‌ها مشخص شد

 

برنامه کامل اردويي تيم ملي فوتبال تا جام ملت‌هاي 2015 آسيامشخص شد.
 
روند آماده سازی شاگردان کارلوس کی‌روش برای حضور در جام ملت‌های 2015 آسیا تا روز 21 دی سال 93، زمان برگزاری نخستین دیدار مقابل بحرین بدین شرح است:

*اردوی نخست تیم ملی - 4 تا 15 اکتبر (12 تا 23 مهر) - لیسبون پرتغال - برگزاری 3 دیدار تدارکاتی با تیم‌های باشگاهی

* اردوی دوم تیم ملی - آبان ماه - تهران - بازی با کره جنوبی 18 نوامبر (27 آبان)

* اردوی سوم تیم ملی - نیمه دوم دسامبر تا پایان دسامبر (24 آذر تا 9 دی) - ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی - برگزاری دیدار تدارکاتی 

* بازگشت به تهران در روز 9 دی و عزیمت به اردوی نهایی استرالیا در روز 12 دی

* اردوی چهارم تیم ملی - سیدنی - 2  تا 8 ژانویه (12 تا 18 دی)

تیم ملی فوتبال 8 ژانویه (18 دی) برای برگزاری نخستین دیدار از سیدنی عازم ملبورن خواهد شد تا روز یکشنبه 11 ژانویه (21 دی) نخستین دیدار خود را مقابل بحرین برگزار کند.

برنامه دیدارهای تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت‌های 2015 آسیا در استرالیا:
21 دی: ایران - بحرین (ورزشگاه ملبورن)
25 دی: ایران - قطر (ورزشگاه استرالیا)
29 دی: ایران - امارات (ورزشگاه بریزبین)
 
[ شنبه 29 شهريور 1393برچسب:برنامه کامل تيم ملي تا جام ملت‌ها مشخص شد , ] [ 1:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

مخالفت با برگزاری مسابقه رالی در تخت جمشید

 

معاون سرمایه گذاری و طرح های اداره کل میراث فرهنگی استان فارس از مخالفت این اداره کل با برگزاری مسابقات بین المللی رالی در تخت جمشید خبر داد و گفت: تخت جمشید جای برگزار کردن رالی نیست.

حبیب شهبازی درباره برگزاری مسابقات بین المللی رالی که توسط فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی قرار بود 31 شهریورماه برگزار شود به خبرنگار مهر گفت: ما و کارگاه میراث جهانی تخت جمشید با برگزاری چنین مسابقاتی مخالف هستیم قبلا اعلام کرده بودند که خودروهای شرکت کننده در این مسابقه می تواند در پارکینگ تخت جمشید حضور داشته باشد و از ظرفیت پارکینگ برای این خودروها استفاده شود ولی مخالف شروع این مسابقه از پارکینگ هستیم به همین جهت مجوزی برای شروع مسابقه از این محل نداده ایم.

وی گفت: چنین مسابقه ای آن هم در سطح بالا اگر در حریم تخت جمشید برگزار شود تاثیر سوء بر روی آثار تاریخی می گذارد بخصوص آنکه 3 سال پیش نیز تصادف خودروهای رالی باعث کشته شدن گردشگران شده بود. به همین علت مسئولان سازمان میراث فرهنگی صلاح ندانستند که این مسابقه برگزار شود.

شهبازی افزود: درباره استفاده از پارکینگ  مشکلی وجود ندارد ولی نمی توان مسابقه را از این بخش شروع کرد.

[ شنبه 29 شهريور 1393برچسب:مسابقه رالی, ] [ 1:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

استقلال با شکست خانگی مقابل فولاد دوم ماند

هفته نهم لیگ برتر فوتبال

 

تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل فولاد خوزستان دومین شکست متوالی خود را در این فصل تجربه کرد.

تیم فوتبال استقلال از ساعت 18و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی  و در حضور حدود 17 هزار تماشاگر به مصاف فولاد خوزستان رفت که مسابقه  با نتیجه یک بر صفر به سود فولاد خوزستان به پایان رسید.

در دقیقه 4 مسابقه پاس میلاد فخرالدینی در محوطه جریمه به آرش برهانی رسید که این بازیکن توپ را از پشت محوطه شش قدم ضربه خود را بیرون زد.

آرش برهانی در دقیقه 11 در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان فولاد قرار گرفت که ضربه برهانی را علیرضا سلیمی با نوک انگشتانش به کرنر فرستاد.

فولاد در دقیقه 17 مجبور به تعویض اجباری شد و بهمن کامل از میدان خارج شد و ساسان انصاری جای او را در ترکیب فولاد گرفت.

در دقیقه 26 مسابقه محمد قاضی در محوطه جریمه فولاد صاحب موقعیت شد که ضربه او را سلیمی مهار کرد.

در دقیقه 31 آرش برهانی یک‌بار دیگر در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان فولاد قرار گرفت که برهانی توپ را از بالای سر سلیمی عبور داد اما مدافع فولاد توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 42 محسن فروزان یک موقعیت عالی گلزنی را از مهاجمان فولاد گرفت و شوت شریفات را از داخل محوطه جریمه برگشت داد.

استقلال چندین فرصت خوب گلزنی را در این نیمه از دست داد تا بازیکنانش دست خالی به رختکن برود.

در نیمه دوم استقلال بازهم  بازی را با حمله آغاز کرد و فولاد سعی در کنترل مسابقه داشت اما در ادامه مسابقه فولاد در ضد حمله روی دروازه آبی‌پوشان خطر ساز شد.

در دقیقه 60 چاگو از پشت محوطه جریمه شوت زد که توپش با اختلاف از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه 62 شوت اسماعیل شریفات از داخل محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

 در دقیقه 77 ضربه کاشته امید ابراهیمی از پشت محوطه جریمه فولاد با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت.

در دقیقه 81 ضربه فخرالدینی با اختلاف کمی از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

در دقیقه 85 ضربه کاشته فولادی‌ها درون محوطه جریمه به سروش رفیعی رسید که او با یک شوت دقیق گل اول فولاد و این مسابقه را به ثمر رساند.

سیداحمد صالحی داور مسابقه است، در این دیدار  فقط محمد قاضی بازیکن استقلال را با کارت زرد جریمه کرد.

استقلال با وجود این شکست خانگی همچنان با 18 امتیاز در رده دوم جدول باقی ماند و فولاد خوزستان هم 17 امتیازی شد و به رده سوم جدول رسید. پیش از این اختلاف 12 امتیازی استقلال با پرسپولیس رقیب دیرینه خود سوژه کری خوانی بازیکنان استقلال شده بود اما این اختلاف اکنون به 6 امتیاز کاهش پیدا کرده و پرسپولیس 12 امتیاز دارد.

اسکوچیچ مربی اجنبی توانست امیر قلعه‌نویی که با مربیان خارجی رابطه خوبی ندارد را شکست بدهد. این دومین شکست متوالی استقلال در لیگ برتر این فصل است.

*تیم فولاد خوزستان:

علیرضا سلیمی، بهمن کامل( از دقیقه 17 ساسان انصاری)، ماتیاس دکو، مهرداد جماعتی، اسماعیل شریفات، سروش رفیعی( از دقیقه 87 شهاب کرمی)، ایوب والی، امید خالدی، مهدی بدرلو و لئوناردو ماریچ

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

*ترکیب استقلال:

محسن فروزان، امیرحسین صادقی، مگویان، میلاد فخرالدینی، پژمان نوری، امید ابراهیمی، آندو تیموریان( از دقیقه 72 علیرضا خرسندنیا)، مهدی کریمیان، سجاد شهباززاده، محمد قاضی و آرش برهانی( از دقیقه 70 علیرضا رمضانی).

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

[ ]

تبريک 2استقلالي به اسطوره کشتي

 

با کسب مدال طلاي مسابقات قهرماني جهان، ايران توانست براي اولين بار در تاريخ به عنوان قهرماني کشتي فرنگي دنيا برسد.
حنيف عمران زاده و محمد قاضي ٢بازيکن استقلال به همين جهت با انتشار عکسي از سوريان، کسب هفتمين طلاي جهاني را به وي تبريک گفتند.



 
 
 
[ دو شنبه 24 شهريور 1393برچسب:تبريک 2استقلالي به اسطوره کشتي , ] [ 23:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

روزهاي بد مربيان پرسپوليسي ليگ

سال ناموفق سرخها

 

در سال گذشته عملکرد مربيان پرسپوليسي ليگ برتر عالي بود اما شرايط امسال کاملا متفاوت است و مربيان پرسپوليسي عملکردي ضعيف دارند.
به گزارش "ورزش سه"، اگر معیار پرسپولیسی بودن یا استقلالی بودن مربیان مورد اشاره را بازی برای این تیم ها در ادوار گذشته فرض بگیریم باید گفت که این عملکرد برای این دسته از مربیان متناسب با افت پرسپولیس امسال مناسب نیست:

1 پرسپولیس با علی دایی در رتبه نهم

2 راه آهن با استیلی در پله دهم

3 گسترش فولاد با مهدی تار تار در رتبه دوازدهم

4 ذوب آهن با یحیی گل محمدی در ردیف چهاردهم

جالب اینکه بدانید در سال گذشته سر مربیان تیم های اول، دوم وسوم لیگ یعنی فولاد ، پرسپولیس ونفت تهران هر سه بازیکن های سابق پرسپولیس بودند.
 
[ یک شنبه 16 شهريور 1393برچسب:روزهاي بد مربيان پرسپوليسي ليگ, ] [ 2:19 ] [ علیرضا ]
[ ]

برترين هاي ليگ برتر تا پايان هفته هفتم

استقلال رکورددار است

 

با انجام 8 ديدار و ثبت 18 گل هفته هفتم مسابقات ليگ برتر با صدرنشيني استقلال به پايان رسيد و اين اعداد و ارقام را در مسابقات به شکلي منحصر به فرد براي تيم ها ثبت کرد.

میانگین امتیاز

استقلال با کسب 18 امتیاز در 7 بازی به میانگین فوق العاده 2.55 امتیاز به ازای هر بازی رسید. این میانگین بهترین میانگین استقلال و امیر قلعه نویی در تمام ادوار لیگ برتر بوده است.

بیشترین برد

استقلال در 6 بازی از 7 بازی خود برنده شده است که از حیث عددی باید گفت آبی پوشان در85درصد از بازی ها برنده شده اند. استقلال به جز باخت برابر سپاهان در تمام بازی های دیگر برنده شده اند، تراکتورسازی با 5 برد در رده دوم قرار دارد.

کمترین باخت

پدیده، استیلای خود را در جدول کم باخت ها ادامه داد. پدیده از شکست برابر استقلال خوزستان گریخت تا در 7 بازی همچنان بدون شکست باشد. رکورد بی شکستی در ادوار مختلف لیگ برتر متعلق به تیم فوتبال سایپاست که در سال 1384 در 23 بازی متوالی بدون شکست ماند. رکورد بی شکستی از ابتدای فصل هم متعلق به پرسپولیس 1386 است که در 17 بازی بدون باخت به کارش به اندازه یک رکورد تداوم داد.

بیشترین گل زده

استقلال با ثبت 15 گل صاحب میانگین 2.14 به ازای هر بازی است، آبی پوشان تنها تیمی هستند که میانگین گل زده آنها از عدد 2 بالاتر است.

کمترین گل خورده

وقتی فولادی ها با دریافت گل از پیکان به طلسم این تیم خاتمه دادند در عنوان بهترین خط دفاع میدان را برای یکه تازی پدیده خالی گذاشته اند تا پدیده مشهد با دریافت 3 گل صاحب بهترین خط حمله مسابقات فوتبال لیگ باقی بماند.

ارزش گل

استقلال با 15 گل زده و 6 گل خورده، صاحب تفاضل 9 مثبت است که نشان دهنده مرغوبیت عملکرد استقلال است. در سه بازی اخیر استقلالی ها برابر حریفان خود 8 گل زده و گلی دریافت نکرده اند.

پرگل ترین تیم

عملکرد استقلال از یک حیث دیگر هم جذاب بوده است. آبی پوشان پرگل ترین مسابقات لیگ را داشته اند. آنها با 15 گل زده و 6 گل خورده صاحب عنوان پرگل ترین مسابقات هستند، دربازی های استقلال 21 گل از خط دروازه ها گذشته است که نشان می دهد در بازی های این تیم به طور متوسط 3 گل در هر 3 بازی به ثمر رسیده است. این آمار به لیگی اختصاص دارد که میانگین گل ثبتی در بازی هایش به زحمت به 2 می رسد! تیم های صبا و راه آهن هم در بازی هایشان 19 گل داشته و جزو تیم های جذاب لیگ هستند. صبا 9 گل زده و 11 گل خورده و راه آهن 8 گل زده و 11 گل خورده دارد.

[ یک شنبه 16 شهريور 1393برچسب:برترين هاي ليگ برتر تا پايان هفته هفتم , ] [ 2:17 ] [ علیرضا ]
[ ]

کودکي ليونل مسي در لباس آتش نشاني

 

عکس منتشر شده "ليونل مسي" در لباس يک آتش نشان بر روي شبکه فيسبوک، نزديک به 500 هزار لايک خورده است.


 

 
[ یک شنبه 16 شهريور 1393برچسب:, ] [ 2:15 ] [ علیرضا ]
[ ]

رونمايي از توپ‌هاي جديد ليگ قهرمانان و ليگ برتر

 

شرکت‌هاي نايک و آديداس توپ‌هاي جديدي براي مسابقات ليگ‌هاي اروپايي طراحي کرده‌اند و از تکنولوژي‌ روز در ساخت آنها بهره برده‌اند.

نزدیک شدن به شروع لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر انگلیس، توپ‌های جدیدی برای این دوره از بازی‌ها طراحی و ساخته شده‌اند. توپ جدید طراحی شده برای لیگ برتر توسط شرکت نایک طراحی شده و Nike Ordem Football نام دارد. سه طراحی متفاوت از این توپ وجود دارد که در لیگ برتر، سری A و لالیگا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 طراحی از این توپ که آبی رنگ است در لیگ برتر استفاده خواهد شد. این توپ تکه‌های آبی‌رنگ و سیاه رنگ دارد و خط‌های آن سبز است.

نایک برای طراحی این توپ از تکنولوژی‌های رادار استفاده کرده و رنگ‌های آن طوری طراحی شده‌اند که توپ راحت‌تر دیده شود. تکه‌های سیاه و آبی در کنار هم باعث می‌شود که وقتی توپ بر روی هواست راحت‌تر برای فوتبالیست قابل تشخیص باشد.

یکی‌دیگر از خصیصه‌های این توپ کروی بودن کامل آن است. این مساله باعث می‌شود که توپ سریع‌تر حرکت کند و ضربه‌های آزاد از راه دور بهتر زده شوند.

بدین ترتیب فوتبالیست‌ها بهتر می‌توانند به قوه‌ی بینایی خود اعتماد کنند و راحت‌تر می‌توانند ضربه‌ها را در ذهن خود شبیه‌سازی کنند.

این توپ‌ها از سه لایه مواد ترکیبی ساخته شده‌اند که جنس آنها از فوم نیتروژن است. جنس این توپ‌ها به شکل‌گیری بهتر آنها کمک می‌کند. این توپ 150 دلار قیمت دارد.

توپ جدید لیگ قهرمانان اروپا نیز Adidas finale نام دارد. این توپ از رنگ‌های قرمز، نارنجی و سفید تشکیل شده و شبیه به توپ قبلی لیگ قهرمانان است.

سطح این توپ بسیار یکپارچه است که باعث می‌شود ضربه‌ها بهتر زده شوند. این توپ نیز 150 دلار قیمت دارد.

[ ]

حمله قلبی به هوادار پرسپولیس

 

یکی از هواداران پرسپولیس به هنگام دریافت گل سوم توسط سرخ پوشان قلبش گرفت و پزشک پرسپولیس بالای سر او حاضر شد تا مداوایش کند.


[ یک شنبه 16 شهريور 1393برچسب:حمله قلبی به هوادار پرسپولیس , ] [ 2:13 ] [ علیرضا ]
[ ]
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 17 صفحه بعد