تحویل 25 هزاردلار درهواپیما بابت تعهدات ایران

ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

تحویل 25 هزاردلار درهواپیما بابت تعهدات ایران

 

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه تحریم ها ریسک سیاسی و اقتصادی ایران را بالا برده است، گفت: یکی از کشورها برای پرداخت تعهدات خود به صندوق ضمانت ایران 25 هزار دلار اسکناس به صورت دستی در هواپیما تحویل داد.

 طاهر شه حامد در حاشیه اجلاس اتحادیه امان در تهران با اشاره به اهمیت موسسه بیمه کشورهای اسلامی برای توسعه تجارت بین کشورهای سازمان همکاری های اسلامی، گفت: پوشش ریسک، تامین مالی صادرات و سرمایه گذاری توسط اعضای اتحادیه امان، راهگشای توسعه و انجام پروژه های بزرگ در کشورهای اسلامی است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: موسسه اعتباری ساچه ایتالیا بزرگترین تعهداتش در کل دنیا مربوط به ایران بوده که بیش از 5 میلیارد و 800 میلیون دلار در پروژه های بلندمدت در سال 2005 سرمایه گذاری کرده که این رقم در سال 2006 به بیش از 5 میلیارد و 500 میلیون دلار رسیده که البته کاهش را تجربه کرده است.

وی تصریح کرد: فعالیت ساچه در اقتصاد ایران بعد از تحریم‌ها کم شده است ولی هم اکنون این موسسه اعتباری مهم دنیا اعلام کرده که حتما در اقتصاد ایران با قدرت بیشتری حضور پیدا خواهد کرد.

به گفته شه حامد، امروز قائم مقام دبیرکل اتحادیه امان به تمامی همتایان خود در کل دنیا فراخوان داد که با توجه به منابع سرشار ارزی ایران به اقتصاد کشورمان وارد شوند چراکه به اعتقاد او، ایران مشکل تعهد پرداخت ندارد.

وی اظهار داشت: ظرف 5 سال گذشته ایران در اتحادیه امان گام‌های خوب و بلندی برداشته و باید عزم خود را جزم کند تا گام‌های بلندتری را در ادامه برای همکاری با اعضای این اتحادیه بردارد.

مدیرعامل صندوق ضمانت ایران در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر اینکه انتظار ایران این است که در شرایط تحریم که ریسک سرمایه گذاری افزایش می یابد، موسسات عضو اتحادیه امان بیشتر در ایران حضور داشته باشند، گفت: زمانی که یک کشوری در تحریم به سر می‌برد، ریسک سیاسی بالایی دارد به نحوی که برای پرداخت برخی تعهدات به ایران 25 هزار دلار به صورت اسکناس در هواپیما به ایران تحویل داده شده است.

وی اظهار داشت: در شرایط بد اقتصادی که تحریم شرایط سختی را برای ایران فراهم کرده، ویژگی های مربوط به ریسک سیاسی همچنان موجود است و کشورها حاضر به پذیرش ریسک بالا نمی شوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ ]