فروش سيم‌كارت به زير 18 سال ممنوع

ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

فروش سيم‌كارت به زير 18 سال ممنوع

 

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در گذشته تمام اپراتورها در دوره‌اي خاص شروع به فروش فله‌اي سيم‌كارت كرده‌اند كه در آينده اين مشكل به طور كامل برطرف خواهد شد. 

محمود واعظي وزير ارتباطات وفناوري اطلاعات در نشست خبري با اصحاب رسانه گفت:با تلاش‌هايي كه صورت گرفته، در آينده شرايط به گونه‌اي خواهد شد كه در حوزه اينترنت افراد حتماً پيش از ورود به فضاي مجازي احراز هويت مي‌شوند و كاربري با هويت نامشخص در اين شبكه نخواهيم داشت و افراد زير 18 سال مجاز به خريد سيم‌كارت نيستند.
وي افزود: گاه درجعل و سوء‌استفاده در فضاي مجازي مشكلاتي پيش مي‌آيد كه با احراز هويت امكان پيگيري در براي تمام اين موضوعات وجود خواهد داشت.  واعظي در پاسخ به اينكه آيا اين موضوع به معناي آن خواهد بود كه تمام فعاليت‌هاي افراد در فضاي اينترنت رصد خواهد شد، اظهار كرد: ما به حريم خصوصي افراد كاري نخواهيم داشت. بلكه تلاش بر آن است كه تمام افرادي كه از اينترنت استفاده مي‌كنند با هويت مشخص وارد اين فضا شوند. ما به هيچ عنوان بيش از اين نمي‌خواهيم و در دولتي كه شعار آن حقوق شهروندي است قرار باشد ارتباط مردم رصد شود عمل خلاف اين حقوق صورت گرفته است. علاوه بر اين قصد داشتيم چنين كاري كنيم لزومي به اعلام آن وجود نداشت.
وي تصريح كرد: اكنون افراد وقتي كه از تلفن استفاده مي‌كنند با يك شماره مشخص اين كار را مي‌كنند كه آن شماره معين و مشخص است و طرح ما اين است كه در فضاي اينترنت نيز وضعيت به همين شكل باشد.
واعظي در خصوص سيم‌كارت‌هاي فعالي كه گاه در بازار ارائه مي‌شوند و براي خريد آنها كاربر ملزم به احراز هويت نيست، گفت: تمام سيم‌كارت‌هاي موجود در بازار لازم است هويت داشته باشند و افراد پيش از خريد آنها مشخصات خود را به طور كامل وارد كنند. وي همچنين گفت: در دوره‌اي نيز سيم‌كارت‌ها بسيار زياد شد و حتي مي‌شد هر دكه‌اي بدون ارائه مشخصات و احراز هويت به راحتي سيم‌كارت خريد اما اكنون اين روند كاهش پيدا كرده است. البته نمي‌خواهيم به گونه‌اي اقدام كنيم كه مردم اذيت شوند اما با اين حال جلوي اين مشكل گرفته خواهد شد.
وزير ارتباطات درباره موضوع پيامك‌هاي تبليغاتي و پيامك‌هاي انبوه گفت: اپراتورها بدون اخذ موافقت مشترك اجازه فعال كردن سرويس پيامك را ندارند، اما معتقديم پيامك‌هاي تبليغاتي وقت و ذهن مشترك را درگير مي‌كند، در اين باره آئين‌نامه‌اي تهيه شده و در دستور كار مركز فعال فضاي مجازي است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 15 آذر 1393برچسب:فروش سيم‌كارت به زير 18 سال ممنوع , ] [ 22:5 ] [ علیرضا ]
[ ]