احتمال حذف دلار در تجارت ايران و تركيه

ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

احتمال حذف دلار در تجارت ايران و تركيه

وزير صنعت، معدن و تجارت از بررسي استفاده از پول ملي در تجارت ايران و تركيه و احتمال حذف دلار خبر داد و اعلام كرد: تجارت ترجيحي ميان ايران و تركيه از فردا اجرا مي‌شود.
در ديدار هيئت اقتصادي ايران و تركيه كه روز چهارشنبه در سالن خليج فارس نمايشگاه بين‌المللي برگزار شد، توافق‌نامه تجارت ترجيحي كالا ميان ايران و تركيه امضا شد و محمدرضا نعمت‌زاده از ايجاد پنجره واحد در گمركات كشور خبر داد و گفت: با ايجاد اين پنجره واحد اگر در يك كشور كالاهاي مربوطه بررسي شود، نيازي به بررسي مجدد همان كالا در كشور مقابل نيست.
وي با بيان اينكه بايد تسهيلاتي براي سرمايه‌گذاران و رفت و آمد تجار ايجاد شود، اظهار كرد: يكي از موضوعات اصلي كه به آن توجه داريم بحث تعرفه‌هاست. خوشبختانه با اعلام تجارت ترجيحي تسهيلات لازم در اين زمينه به‌وجود خواهد آمد و طرفين اين موضوع را بررسي مي‌كنند. وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: جلوگيري از ايجاد هر گونه موانع تعرفه‌اي يا مشكلاتي كه مانعي براي برنامه‌ريزي دراز مدت تجار شود از ديگر برنامه‌هاي مهم است. همچنين برقراري نظام بانكي فعال بين دو كشور از ديگر برنامه‌هاي در حال بررسي است. نعمت زاده بيان كرد: مي‌دانم به دليل تحريم، محدوديت‌ها زياد است ولي بايد كاري كنيم كه با استفاده از پول‌هاي ملي و حضور بانك‌هاي بيشتر كه بتوانند اين مبادلات را انجام دهند بتوانيم اقدامات مهمي در اين زمينه انجام دهيم. از طرف ايران هيچ محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:احتمال حذف دلار در تجارت ايران و تركيه ,حذف دلار, ] [ 23:6 ] [ علیرضا ]
[ ]