موتور سیکلتی که مجانی کار می کند! +عکس

ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

موتور سیکلتی که مجانی کار می کند! +عکس


در حال حاضر موتورسیکلت ها و وانت ها دودزاترین وسایل نقلیه در سطح کشور شناخته می شوند. در شرایطی که انحصار خودروسازان در ایران نتیجه ای جز آلودگی هوا و بحث و جدل ها را به همراه نداشته و گرانی آنها بر تعداد وسایل نقلیه دودزا افزوده است، موتورهای برقی می توانند جایگزین بسیار مناسبی برای موتورسیکلت های دودزا باشند. موتورسیکلت های برقی علاوه بر اینکه قیمت مناسبی دارند، در جلوگیری از گسترش هوای آلوده و ایجاد هوای پاک نقش تعیین کننده ای دارند.

کاهش آلودگی محیط زیستی، آلودگی صوتی و کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ درصد از مزایای این موتورها هستند. موتورهای الکتریکی عمر مفیدی بیش از ۵ سال دارند و تنها منبع تغذیه آنها باطری های اسیدی یا لیتیم است. این موتورها به جز لاستیک ها و لنت ها دیگر هیچ قطعه مصرفی دیگری ندارند و به سهولت قابل تعمیر یا نگهداری هستند، چرا که نیرو محرکه آن یک موتورالکتریکی است که هیچگاه خراب نمی شود و یا ازکار نمی افتد .


جهت افزایش سرعت ، سیستم انتقال قدرت آنها به صورت اتوماتیک است و به علت عدم استفاده از دنده، رانندگی راحت و آسان را برای استفاده کنندگان فراهم می کند . همچنین این موتورها دارای حداقل استهلاک هستند.

این موتورها توانایی این را دارند که تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت شتاب گرفته و در ظرف ۱۵ دقیقه برای طی مسیری نزدیک به ۵۰ مایل شارژ شوند .این موتورها گرچه نسبت به موتور سیکلت های دودزای معمولی کم گرانتر هستند اما با اینحال تنوع قیمتی آنها با توجه به مشخصاتی که دارند متفاوت است. قیمت این موتورها معمولا در ایران از ۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان آغاز می شود. توانایی برخی از این موتورهای برقی به گونه ایست که در ردیف موتورهای ۲۵۰۰سی سی جای گرفته اند و به همین علت در ایران برای ارگان های خاص نظیر اورژانس و نیروی انتظامی تولید می شوند. با اینحال تولید کننده این موتورهای برقی در کشور محصولات متنوع با قیمت های مختلفی را تولید می کند.



سرعت این موتورها نیز از ۷۰کیلومتر در ساعت آغاز شده و در برخی از مدل ها تا ۱۲۰کیلومتر در ساعت نیز می رسد.


از آنجایی که این موتورها دارای تنوع بسیار و مزایای زیادی برای شهروندان هستند، پیشنهاد می شود که بسیاری از ارگان ها و سازمان های دولتی به جای استفاده از موتورهای سیکلت بنزینی به عنوان پیک موتوری، از موتورهای برقی استفاده کنند. به طور مثال پیک بادپا، می تواند در جابجایی های بسته های شهری از این وسیله استفاده کند. به خصوص آنکه تولیدکننده ایرانی این موتورها نیز برای استفاده های مختلف تولیدات متنوعی را در دست ساخت دارد.



'سادگی در طراحی اجزاء و بکارگیری نیرو محرکه الکتریکی ، تعمیرات و نگهداری آنرا بسیار آسان نموده است و نسبت به موتور سیکلتهای موجود در بازار دارای حداقل استهلاک می باشد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:موتور سیکلت ، نیروی محرکه الکتریکی, ] [ 17:31 ] [ علیرضا ]
[ ]