والیبال ایران 2 - روسیه 3

ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

والیبال ایران 2 - روسیه 3

والیبال ایران 2 - روسیه 3 / قهرمان جهان به زحمت ایران را شکست داد/ کسب یک امتیاز از قوی‌ترین تیم جهان

ورزش > والیبال - تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه در لیگ جهانی به مصاف هم رفتند که روسیه با نتیجه سه بر دو مقابل ایران پیروز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی والیبال ایران در مرحله فینال لیگ جهانی به مصاف روسیه رفته است. ایران كه تا به حال موفق به شكست دادن روسیه نشده، حالا باید این تیم را شكست دهد تا خیلی زود صعود خود به جمع 4 تیم برتر جهان را قطعی كند. شاگردان كواچ در ست اول این مسابقه خیلی خوب شروع كردند. آن‌ها از اسم حریف نترسیدند و با انجام نمایشی زیبا، پا به پای روسیه بالا رفتند. حتی زمانی كه ایران به امتیاز 10 رسید، روس‌ها از ایران عقب افتاده بودند. مسابقه با نتیجه 11-9 بود كه مربی روسیه تقاضای وقت استراحت كرد. با شروع مسابقه، ایران امتیاز 12 را هم گرفت. فاصله به 3 امتیاز رسید و بازیكنان ایران با به دست آوردن این اعتماد به نفس كه توان شكست دادن روسیه را هم دارند، خوب و راحت كار می‌كردند.

در ادامه مسابقه، ایران فاصله دو سه امتیازی خود با روسیه را حفظ كرد و شاگردان كواچ تا امتیاز 15 بالا رفتند. با عملكرد خوب امیر غفور و سایر بازیكنان ایران، امتیازهای تیم ملی تا 19 بالا رفت و روسیه همچنان در امتیاز 16 باقی مانده بود. روس‌ها كه امتیاز آخر را گرفته بودند، سرویس را زدند كه توپ دریافت شد و طی چند مرحله رفت و برگشت، ضربه عادل غلامی به دفاع روسیه خورد و به بیرون رفت تا ایران 20 امتیازی شود.

عادل غلامی با درخشش خود امتیاز بعدی را هم گرفت و پس از آن ضربه دیگری از بازیكنان روسیه به بیرون رفت تا ایران 22 امتیازی شود. ایران با عملكرد خوب فرهاد قائمی به امتیاز 24 هم رسید تا در یك قدمی كسب اولین ست قرار بگیرد. روس ها همچنان در امتیاز 17 بودند كه اشتباه قائمی در سرویس زدن باعث شد روسیه 18 امتیازی شود.در نهایت آبشار پوریا فیاضی برای ایران امتیاز 25 را به همراه داشت تا ست اول به نام ایران ثبت شود.

 ست دوم:

با شروع ست دوم، عملكرد خوب فرهاد قائمی امتیاز اول را برای ایران به ارمغان آورد. كسب امتیاز اول مقابل تیمی كه سال گذشته قهرمان لیگ جهانی شده بود، باعث شد دوباره شاگردان كواچ اعتماد به نفس زیادی پیدا كنندو  از همان ابتدای ست، از حریف جلو بیفتند. روسیه با نتیجه 3-2 از ایران عقب بود اما یك دفاع خوب از بازیكنان این تیم باعث شد مسابقه مساوی شود. روسیه حتی امتیاز چهارم را هم گرفت اما ایران خیلی زود جبران كرد و توسط میرزاجانپور به امتیاز چهارم رسید.

روسیه در این ست سعی می‌كرد مثل ست اول از ایران عقب نیفتد چراكه آن‌ها می‌دانستند جبران امتیازهایی كه عقب هستند، كاری مشكل است. روسیه پا به پای ایران امتیاز می‌گرفت و فاصله تیم‌ها نهایتا به دو امتیاز می‌رسید. دو تیم به امتیاز 9 رسیدند و مسابقه پایاپای پیش می‌رفت. گرچه میانگین قدی روس‌ها بلندتر از بازیكنان ایران بود اما شاگردان كواچ با هوش خود این كمبود را جبران می‌كردند و به روسیه اجازه نمی‌دادند خودنمایی كند.

یك دفاع ناقص از بازیكن ایران، روسیه را به امتیاز 11 رساند. اما سرویس بد بازیكن روسیه هم برای ایران امتیاز دهم را به ارمغان آورد.حضور موزرسكی قد بلند در تركیب روسیه، نقطه قوتی برای این تیم بود و اكثر مواقعی كه او می‌توانست آبشار بزند، توپ‌ها در زمین ایران می‌خوابید. با این حال ایران طوری كار می‌كرد كه روسیه برتری محسوسی نداشته باشد. سرویس بد امیر غفور امتیاز 14 را برای روسیه به همراه داشت، آن هم در حالی كه ایران همچنان 11 بود. 

سرویس قدرتی موزرسكی امتیاز 16 را هم برای روسیه به همراه آورد. او نقطه قوت تیم روسیه بود و شاید بدون او روسیه مقابل ایران با مشكل جدی مواجه می‌شد. اما شاگردان كواچ باید چاره‌ای برای مقابله با این بازیكن می‌اندیشیدند. روسیه همان كاری را كرد كه ایران در ست اول انجام داد. این تیم توانست دو سه امتیاز فاصله بگیرد و این فاصله را به خوبی حفظ می‌كرد. تیم ایران با این حال همچنان به جبران این تفاضل امیدوار بود. در امتیاز 18 - 15، روسیه طی چند بار رفت و برگشت توانست امتیاز 19 را كسب كند. عادل غلامی هم پس از آن امتیاز 16 را برای ایران گرفت.

روسیه پس از این توانست خیلی خوب پیش برود و تا امتیاز 23 بالا رفت. سرانجام محمد موسوی با یك آبشار زیبا امتیاز 17 را برای ایران گرفت. كواچ سعی می‌كرد با تعویض‌های خود، تیم را متحول كند و شاید این فاصله جبران شود. اما مهدوی كه یكی از همین تعویض‌ها بود با یك سرویس بد، امتیاز 24 را به روسیه داد. پس از آن هم خطای پاسور ایران، امتیاز 25 را برای روسیه به ارمغان آورد تا ست دوم به نام روسیه ثبت شود.

 ست سوم:

ست سوم برای ایران بد شروع نشد. ایران توانست مقابل قهرمان سال گذشته لیگ جهانی، پا به پا پیش برود و در امتیاز 3، با حریف برابر شود. اما امتیاز چهارم به نام روسیه ثبت شد تا یك سرویس از بازیكن این تیم در برگشت، توسط موسوی به امتیاز چهارم ایران تبدیل شود. امتیاز پنجم هم با سرویس بد امیر غفور برای روسیه ثبت شد. محمد موسوی هم امتیاز پنجم را برای ایران گرفت تا همه چیز برابر باشد. عبادی اما سرویس خود را خراب كرد تا روسیه 6 امتیازی شود و امتیاز هفتم هم بلافاصله برای این تیم به دست آمد. اما ایران خیلی زود خودش را به روسیه رساند. محمد موسوی زننده سرویس بعدی ایران بود كه توپ او در برگشت، به امتیازی برای روسیه تبدیل شد.

روسیه برتری خود را مقابل ایران حفظ كرد و نمی‌خواست اجازه دهد اتفاقی كه در ست اول افتاده تكرار شود. این تیم برتری خود را حتی با اختلاف یك امتیاز هم حفظ می‌كرد. زمانی كه روسیه با امتیاز 16 - 15 از ایران جلو بود، تقاضای وقت استراحت شد و با بازگشت تیم‌ها به زمین، ایران امتیاز 16 را گرفت. دو تیم بلافاصله امتیاز 17 را هم گرفتند. روسیه پس از آن امتیاز 18 را هم گرفت و ایران هم توانست خودش را به حریف برساند. امتیاز 18 - 19 به سود روسیه بود كه این تیم یك امتیاز دیگر گرفت و دو امتیاز از ایران جلو افتاد. روسیه برتری‌اش را تا آخرین امتیازها حفظ كردند و خودش را به امتیاز 23 رساند. ایران هم همچنان 19 امتیازی باقی مانده بود. امتیاز بیستم را هم امیر غفور با یك آبشار محكم گرفت. اما روسیه امتیاز 24 را به راحتی گرفت و پس از آن هم ایران به امتیاز 21 رسید. آرمین تشكری وارد زمین شد و سرویس بعدی را زد اما این آخرین سرویس این مسابقه بود چراكه روسیه در برگشت، با یك آبشار زیبا امتیاز 25 را گرفت و دو بر یك جلو افتاد. 

 ست چهارم:

روسیه كه اقتدار خود را در دو ست قبلی نشان داده بود، در ست چهارم دوباره كار را برابر با ایران آغاز كرد. دو تیم در امتیاز 6 برابر بودند و روسیه امید زیادی داشت كه این ست را هم ببرد تا هر سه امتیاز مسابقه را كسب كند. آن‌ها به امتیاز 9 هم رسیدند تا فاصله‌شان را با ایران به سه امتیاز برسانند. روسیه به امتیاز 11 رسید و ایران همچنان در امتیاز 8 بود. روس‌ها كه برتری خود را در این لحظات دیكته می‌كردند، تعدادی از امتیازات خود را هم بر اثر اشتباهات بازیكنان ایران در زدن سرویس به دست می‌آوردند. امیر غفور امتیاز نهم را برای ایران گرفت و امتیازهای دهم و یازدهم هم برای ایران ثبت شد. امتیاز دوازدهم هم با آبشار فرهاد قائمی به دست آمد اما روسیه همچنان یك امتیاز بیشتر داشت. تیم‌ها هر كدام دو امتیاز دیگر هم گرفتند اما روسیه همچنان برتری داشت. 

در این دقایق شاگردان كواچ بهتر كار می‌كردند و دوباره انگیزه آن‌ها بالا رفته بود. آن‌ها اجازه نمی‌دادند روسیه‌ای‌ها توپ های خود را در زمین بخوابانند و پس از هر امتیازی كه به دست می‌آوردند، بیش از حد شادی می‌كردند. تیم‌ها در امتیاز 15 برابر شدند و سرویس خوب فرهاد قائمی پس از چند بار رفت و برگشت، به امتیاز 16 برای ایران تبدیل شد.

در این لحظه ارتباط تلویزیون ایران با سالن برگزاری مسابقه قطع شد و زمانی كه تصاویر مجددا روی آنتن رفت، بازی 20 - 20 مساوی بود. مسابقه كه به نتیجه 22-21 رسید، كواچ تقاضای وقت استراحت كرد. اما ایران امتیاز 23 را هم به روسیه داد. اما عادل غلامی امتیاز 22 را برای ایران گرفت تا هواداران والیبال امیدوارتر از قبل شوند. پس از این امتیاز سرمربی روسیه تقاضای وقت استراحت كرد.

سرویس بعدی را فرهاد قائمی زد كه ضربه او به زیبایی تبدیل به امتیاز 23 برای ایران شد. خود قائمی سرویس بعدی را زد كه توپ طی چند مرحله رفت و برگشت، با آبشار امیر غفور به بیرون رفت و روسیه 24 امتیازی شد. البته كواچ تقاضای ویدئو چك كرد كه داور اعتراض او را قبول نكرد و امتیاز را به تیم روسیه داد. سرویس بعدی برای روس‌ها بود. بازیكن این تیم توپ را به تور زد. ایران هم 24 امتیازی شد اما امتیاز بعدی به روسیه رسید. روسیه یك امتیاز دیگر برای بردن این مسابقه می‌خواست. سرویس را آن‌ها زدند كه ایران توسط امیر غفور توپ را در زمین حریف خواباند تا دو تیم 25 امتیازی شوند.

امیر غفور سرویس بعدی را زد كه روسیه در برگشت، توپ را به بیرون زد و ایران 26 امتیازی شد. اما روسیه هم امتیاز 26 را گرفت تا دوباره همه چیز مساوی شود. روسیه دوباره یك امتیاز به ایران داد كه این امتیاز در اثر آبشار محكم غفور و دفاع ناقص روس‌ها به دست آمد. موزورسكی بازیكن قد بلند روس‌ها امتیاز 27 را برای روس‌ها گرفت تا دوباره شرایط مساوی شود. روسیه سرویس بعدی را زد كه ایران توپ برگشتی را توسط غفور به امتیاز 28 تبدیل كرد. سرویس بعدی را محمد موسوی برای ایران زد كه روس‌ها دریافت كردند و موزورسكی دوباره مسابقه را مساوی كرد.

خود موزورسكی سرویس روسیه را زد كه توپ به تور خورد و ایران 29 امتیازی شد. سرمربی روسیه برای تیمش تقاضای وقت استراحت كرد. پس از وقت استراحت، معروف سرویس را زد كه توپ برگشتی برای روس‌ها تبدیل به امتیاز شد. سرویس بعدی روسیه در برگشت توسط قائمی به امتیاز تبدیل شد تا ایران 30 امتیازی شود. خود قائمی سرویس بعدی را زد كه در صحنه ای مشكوك، داور امتیاز را به روسیه داد تا مسابقه دوباره مساوی شود. مجددا سرویس برای روس‌ها بود. توپ برگشتی را این بار روس‌ها دفاع كردند و به امتیاز 31 رسیدند. سرویس بعدی روسیه در برگشت توسط قائمی به امتیاز تبدیل شد. عادل غلامی سرویس بعدی را زد كه روسیه را به امتیاز 32 رساند. روسیه هم سرویس بعدی را زد كه ضربه آرام او به تور برخورد كرد و مسابقه مجددا مساوی شد. دو تیم در امتیاز 32 مساوی شدند و سرویس ایران را امیر غفور زد. امیر غفور در توپ برگشتی با یك آبشار زیبا امتیاز 33 را گرفت. غفور سرویس بعدی را زد كه این بار هم روس‌ها امتیاز گرفتند و مسابقه مساوی شد.

سرویس روسیه توسط بازیكنان ایران به یك امتیاز تبدیل شد و سرویس زن ایران عبادی پور بود. روسیه دوباره مسابقه را مساوی كرد تا این ست تبدیل به یكی از طولانی ترین ست های این فصل لیگ جهانی شود. دو تیم در امتیاز 34 برابر بودند كه دوباره ایران توسط فرهاد قائمی امتیاز گرفت. اما محمد موسوی سرویس را به تور زد. سرویس روسیه در برگشت توسط غفور به امتیاز 36 ایران تبدیل شد. غفور امتیاز 37 را هم برای ایران گرفت تا ست دوم هم به نام ایران ثبت شود و كار به ست پنجم كشیده شود.

 ست پنجم:

ایران ست آخر را خوب شروع كرد. شاگردان كواچ دو بر یك از حریف جلو بودند و امتیاز سوم را هم گرفتند. امیر غفور سرویس بعدی را زد كه توپ برگشتی را روس‌ها به بیرون زدند تا ایران 4 بر یك جلو بیفتد. ایران امتیاز 5 را هم گرفت تا 4 امتیاز از حریف جلو بیفتد. روسیه اما امتیازهای دوم و سوم را هم گرفت تا فاصله‌اش كم شود. روس‌ها كه تیم حرفه‌ای دارند، دو امتیاز دیگر هم گرفتند و بازی را مساوی كردند. روسیه به خودش آمده بود و از ایران جلو زد. آن‌ها از بازی احساسی ایران استفاده كردند و خودشان را به امتیاز 11 رساندند، آن هم در حالی كه ایران همچنان 7 امتیازی بود. امیر غفور با زدن یك آبشار ضعیف، امتیاز دوازدهم را هم به روسیه داد. 

امتیاز سیزدهم هم برای روسیه به دست امد تا این تیم با خیال راحت كار را دنبال كند. فاصله 6 امتیازی باعث شده بود روس‌ها با اعتماد به نفس بیشتری بازی كنند. سرانجام ایران امتیاز هشتم را گرفت و سرویس را معروف زد. توپ برگشتی به امتیاز چهاردهم روسیه تبدیل شد. روسیه سرویس بعدی را آرام زد كه دریافت بدی توسط ایران انجام شد و توپ برگشتی به امتیاز پانزدهم و نهایی روسیه تبدیل شد. روسیه با این نتیجه دو امتیاز از ایران گرفت و ایران هم با تك امتیازی كه از قهرمان جهان گرفت، حالا چشم به مسابقه با برزیل دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:والیبال ایران 2 - روسیه 3, ] [ 23:18 ] [ علیرضا ]
[ ]