ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

همكاري عبري- عربي عليه مقاومت غزه

رژيم كودك‌كش، آتش‌بس سه‌روزه را نقض كرد
 
نزديك به يك ماه از حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه مي‌گذرد كه خبرها از همكاري كشورهاي عربي با جنايات رژيم كودك‌كش صهيونيستي حكايت دارد.

نزديك به يك ماه از حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه مي‌گذرد كه خبرها از همكاري كشورهاي عربي با جنايات رژيم كودك‌كش صهيونيستي حكايت دارد. رئيس سابق رژيم صهيونيستي گفت كه جنگ غزه اولين جنگي است كه در آن تل‌آويو حمايت اكثريت اعراب را به دست آورده است. همچنين ارتش اسرائيل ديروز آتش بس 72 ساعته را نقض و حملات خود را به غزه تشديد كرد كه طي آن صدها نفر شهيد و زخمي شدند.

به گزارش «جوان»، 26 روز از حملات خونين رژيم كودك‌كش صهيونيستي به نوار غزه مي‌گذرد و اين حملات سبعانه صهيونيست‌ها در حالي ادامه دارد كه كشورهاي مرتجع عرب نه تنها در مقابل اين جنايات سكوت كرده‌اند بلكه شريك و همكار جنايات اين رژيم در كشتار كودكان بي‌گناه هستند. اذعان شيمون پرز، رئيس سابق رژيم صهيونيستي به همكاري اعراب در جنگ اخير غزه نشاني از همسويي اعراب مرتجع در حمايت از رژيم كودك‌كش است. برخلاف جنگ‌هاي قبلي كه سران برخي كشورهاي عربي همانند عربستان و مصر يا امارات و اردن عوام فريبانه سخناني عليه صهيونيست‌ها به صورت محدود بيان مي‌كردند، اين بار آشكارا در كنار رژيم صهيونيستي قرار‌گرفته‌اند و اين رژيم در حمله به غزه خود را از سوي كشورهاي عربي تحت فشار نمي‌بيند.

 به گزارش العالم به نقل از راديو رژيم صهيونيستي، شيمون پرز روز پنج‌شنبه در كنفرانسي مطبوعاتي در «بئر السبع» گفت: «جهان عرب براي منزوي ساختن مقاومت مي‌كوشد.»وي همچنين ضرورت بازگرداندن غزه به تشكيلات خودگردان فلسطين با كمك مصر و ديگر كشورهاي عربي را مورد تأكيد قرار داد. پرز گفت:‌ «تفنگداران اسرائيلي وارد جهنمي واقعي در غزه شدند، چون غزه پر از كمين است.»وي مدعي شد:‌ «جنگ عليه غزه به اهدافش رسيده است و اكنون زمان آن فرا رسيده كه راهي براي پايان آن بيابيم.»
 
 سكوت مرگبار اعراب

روزنامه نيويورك تايمز امريكا هفته گذشته نوشت:دولت‌هاي عربي چنان نفرت و وحشتي از اسلام سياسي پيدا كرده‌اند كه حساسيت آنها به بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل كاهش يافته است. اين روزنامه مي‌نويسد: چنين وضعيتي بي‌سابقه است كه اين تعداد كشور عربي در مقابل مرگ مردم غزه و تخريب اين باريكه و نابودي حماس رضايت داشته باشند و سكوت مرگباري بين دولت‌هاي عربي حاكم شده است. گستاخي مقامات اسرائيلي در حالي است كه مقامات مصري و سعودي يا مستقيم يا ضمني به‌جاي اسرائيل، حماس را مقصر مرگ فلسطيني‌ها مي‌دانند. در اين ميان نقش مصر و عربستان به عنوان بزرگ‌ترين كشورهاي عربي بيشتر مشهود است. همزمان با جنايات صهيونيست‌ها در غزه، دولت مصر به تخريب تونل‌هاي غزه و نيز بسته ماندن گذرگاه رفح ادامه مي‌دهد كه موجب شده مردم غزه با كمبود شديد مواد غذايي، آب و دارو مواجه شوند.

به گزارش تسنيم به نقل از هافينگتون پست، دست‌هاي زيادي پشت حمله اسرائيل به نوار غزه وجود دارد. نتانياهو به غير از امريكا حمايت اصلي براي حمله به غزه را از عربستان به عنوان دومين متحد اعلام نشده خود دريافت كرد و حمله به غزه پس از ديدار با مقامات عربستاني صورت گرفت. شائول موفاز، وزير جنگ سابق رژيم صهيونيستي پس از آنكه اعلام كرد اسرائيل بايد نقش عربستان و امارات را در غيرنظامي كردن حماس مشخص كند، بر همكاري دو طرف صحه گذاشت. وي در پاسخ به اين سؤال كه منظورش از اين جمله چه بوده گفت كه حمايت‌هاي مالي عربستان و امارات بايد پس از خلع سلاح حماس براي بازسازي غزه مورد استفاده قرارگيرد.



با شروع بيداري اسلامي در خاورميانه بيشتر تحليلگران معتقد بودند كه دولت‌هايي همسو با خواسته‌هاي مردمي و حامي فلسطيني‌ها و دشمن اسرائيل، در كشورهاي عربي بر سر كار بيايند. اما اكنون آنچه شاهد هستيم عكس اين ماجراست و به جاي اينكه رژيم كودك‌كش صهيونيستي به رژيمي منزوي تبديل شود، به عنوان تنها طرفي است كه از انقلاب‌ها در كشورهاي عربي و تنش‌هاي جهان عرب بيشترين استفاده را برده است و توانست پشتيباني تاكتيكي جهان سنتي عرب را در جنگ مشترك با اسلام سياسي كسب كند.

سازمان اطلاعات مصر، به تماس‌هاي خود با جنبش حماس ادامه مي‌دهد و اين همان روندي است كه در زمان حكومت‌هاي سابق اين دولت نيز وجود داشت، اما دشمني مصر با حماس به حدي است كه نيت‌هاي واقعي اين كشور در قبال ميانجي‌گري به ويژه پس از رد شدن طرح آتش بس را زير سؤال مي‌برد.

تاكنون نقش كشورهاي عربي مخصوصاً مصر در جنگ‌هاي اسرائيل در مقابل مقاومت اين بوده كه هنگامي كه رژيم صهيونيستي از ادامه جنگ با مقاومت دچار ضرر‌هاي استراتژيك مي‌شده به عنوان ميانجي براي ايجاد آتش‌بس فوري ورود پيدا مي‌كرده است. اكنون نيز طرح آتش بس مصر در غزه نيز براي دفاع از مردم بي‌گناه فلسطين نيست بلكه كمكي براي برون رفت اسرائيل از باتلاق غزه است. عربستان و امارات نيز با حمايت مالي خود از رژيم صهيونيستي، آنها را در كشتار بيشتر در غزه ترغيب مي‌كنند. عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان كه متحد رژيم صهيونيستي است، ديروز در سخنراني خود هيچ اشاره قابل توجهي به جنايات اسرائيل در غزه نكرد و اين بيانگر همسويي منافع دو كشور در منطقه است.
آرمان قدس شريف كه زماني به حمايت اعراب دل خوش كرده بود اكنون خود را در ميان جبهه عبري–عربي تنها مي‌بيند و نه تنها از سوي اعراب حمايت نمي‌شود بلكه سكوت آنها در مقابل كشتار وحشيانه اسرائيل در غزه، صهيونيست‌ها را براي ادامه حملات عليه مردم بي‌دفاع فلسطين گستاخ‌تر مي‌كند. زيرا از كشورهاي غربي كه حامي اصلي اسرائيل به شمار مي‌روند، نمي‌توان انتظار كمك داشت، اما وقتي اعراب نيز به اين جبهه ملحق مي‌شوند فكر ايجاد صلح در فلسطين تفكري واهي است.

مي‌توان گفت كه مرور زمان وضعيت را روشن‌تر كرده و ثابت‌شده است كه تباني برخي از اعراب با اشغالگران نه‌تنها به موقعيت آنها آسيب مي‌زند بلكه آنها را در زمره دشمنان امت و توطئه‌گران عليه امت اسلامي قرار مي‌دهد و در بلندمدت منجر به انقلاب ملت خودشان عليه حاكمان وابسته‌شان خواهد شد. اين دسته از اعراب بايد بدانند انتفاضه‌هاي اول و دوم فلسطينيان و عمليات مقاومت و دستاوردهاي آن و خيانت‌هايي كه عليه موضوع فلسطين صورت گرفته است علت اصلي به راه افتادن بيداري اسلامي بوده است و موج‌هاي بعدي بيداري اسلامي به سراغ آنها خواهد رفت.

  نقض آتش بس 72 ساعته

در پي نقض آتش بس ۷۲ ساعته در غزه به دليل ادامه حملات رژيم صهيونيستي و ربوده شدن يك سرباز صهيونيست، اين آتش‌بس ساعاتي پس از اجراي آن به حالت تعليق درآمد. تنها ساعاتي پس از آغاز آتش بس در غزه ارتش رژيم صهيونيستي اين توافق را نقض و چندين نقطه در نوار غزه را گلوله باران كرد. به گزارش ايسنا به نقل از شبكه اسكاي نيوز عربي، رژيم صهيونيستي ديروز در پيامي به بان كي مون، دبيركل سازمان ملل ابلاغ كرد كه به دنبال ناپديد شدن يك نظامي اسرائيلي در رفح، توافق آتش بس‌را ملغي مي‌داند و حملات خود به غزه را از سر گرفته است. در حملات توپخانه‌اي و هوايي رژيم صهيونيستي به شرق رفح، واقع در نوار غزه و به ويژه مناطق «النصر»، ‌«المطار»، ‌«البلبيسي‌» و «البيوك» دست كم 120 فلسطيني شهيد و400 تن مجروح شدند. برخي منابع خبري اسرائيلي گزارش دادند، رژيم صهيونيستي به مصر اعلام كرد تا زماني كه سرباز ربوده شده صهيونيست آزاد نشود، هيچ آتش بسي صورت نخواهد گرفت.

گروه‌هاي مقاومت فلسطيني تأييد كرده‌اند كه يك نظامي صهيونيست را در گذرگاه كرم ابو سالم در مرز نوار غزه با سرزمين‌هاي اشغالي ربوده‌اند. پس از نقض آتش بس، درگيري‌ها در نوار غزه تشديد و به كشته شدن تعدادي از سربازان اسرائيلي منجر شد. مركز اطلاع رساني فلسطين به نقل از شبكه دوم اسرائيل گزارش داد كه حرف و حديث‌ها در مورد يك عمليات بسيار خطرناك است و در عمليات گردان‌هاي عزالدين قسام، شاخه نظامي حماس ده‌ها نظامي اسرائيلي به هلاكت رسيده و درگيري‌هاي بسيار شديدي ميان مبارزان قسام و نيروهاي صهيونيستي در جريان است. از سوي ديگر، شبكه دهم اسرائيل نيز اعلام كرد كه درگيري‌هاي شديدي در نزديكي گذرگاه كرم ابوسالم ميان مبارزان قسام و نيروهاي صهيونيستي به وقوع پيوسته و اكنون از عمليات بزرگ و خطرناكي در اين منطقه سخن گفته مي‌شود. برخي از منابع رسانه‌اي رژيم صهيونيستي گزارش دادند كه درگيري‌هاي ديروز نيروهاي مقاومت فلسطيني و نظاميان رژيم صهيونيستي در رفح واقع در جنوب غزه، پنج نفر از سربازان اسرائيلي كشته شدند. نقض آتش بس از سوي اسرائيل درحالي است كه تاكنون يك هزار و 500 نفر از مردم غزه شهيد و بيش از 8 هزار تن نيز زخمي شده‌اند.
 
 واكنش بين‌المللي به جنايات اسرائيل

ادامه جنايات وحشيانه ارتش اسرائيل در غزه واكنش برخي كشورها را در پي داشته است. در همين راستا، رسانه‌هاي منطقه امريكاي لاتين از تصميم اروگوئه و كاستاريكا براي كاهش سطح روابط با رژيم اشغالگر قدس و احتمال فراخواندن سفيران آن دو كشور از تل‌آويو خبر دادند. روزنامه هيسپانيك بيزينس روز جمعه نوشت:پس از آنكه شيلي، السالوادور و پرو هفته گذشته در اعتراض به جنايات صهيونيست‌ها عليه مردم غزه، سفيران خود را از تل‌آويو فراخواندند، اروگوئه و كاستاريكا نيز اعلام كردند كه در حال بررسي اقدام مشابه هستند.

پيش از اين، برزيل و اكوادور در اعتراض به بمباران مناطق مسكوني غزه توسط رژيم صهيونيستي، سفيران خود را از اين رژيم فراخوانده بودند. بوليوي نيز كه اساساً در سال 2009 روابط سياسي خود را با رژيم صهيونيستي به طور كامل قطع كرد، با انتشار بيانيه‌اي، اين رژيم را يك حكومت تروريستي ناميد و توافق حذف رواديد ميان دو طرف را كه سال 1972 منعقد شد، به طور يكجانبه لغو كرد.

سرقت اسرار نظامي سامانه گنبد آهنين


منابع اسرائيل از ربوده‌شدن صدها فايل سري متعلق به برنامه سپردفاع موشكي و ديگر اسرار نظامي به دست هكرهاي ناشناس خبر داد.
منابع صهيونيستي فاش كردند كه اسرار نظامي اسرائيل از دو شركت نظامي- امنيتي اسرائيلي توسط هكرها ربوده شده است. اين دو شركت اسرائيلي سيستم دفاعي گنبد آهنين را طراحي كرده‌اند. اين در حالي است كه اين دو شركت اسرائيلي نقض حريم امنيتي سيستم محرمانه خود را انكار مي‌كنند. با اين همه گروهي كه براي اولين بار عمليات سرقت اطلاعات را رديابي كرده گزارش امنيتي در اختيار دارد كه نشان مي‌دهد صدها فايل و پرونده كپي شده‌اند. بي. بي. سي نيز شواهدي را به دست آورده كه به نظر مي‌رسد اين اسناد كه در يك دوره يك ماهه سرقت شده‌اند با موشك‌هاي پيكان ۳، پهپادها و راكت‌هاي بالستيك ارتباط دارند. شركت «سايبر انجنير سرويسز» فعاليت هكرها را در طول هشت ماه بين سال‌هاي ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ دنبال كرده است. گزارش اين شركت اطلاعاتي كه هكرها آن را سرقت كرده‌اند حاكي از آن است كه آنها به دنبال جزئيات امنيتي- اطلاعاتي سپر گنبد آهنين بوده‌اند. سپر گنبد آهنين، سيستم دفاع ضد موشكي پيچيده‌اي است كه مي‌تواند راكت و حتي گلوله‌هاي توپ‌ شليك شده را رديابي و منهدم كند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 11 مرداد 1393برچسب:همكاري عبري- عربي عليه مقاومت غزه , ] [ 23:44 ] [ علیرضا ]
[ ]